Daca celelalte carduri de credit lansate de Credit Europe Bank vizeaza categorii de persoane cu venituri mici sau medii, noul produs bancar se adreseaza unui public restrans, compus din CEO, manageri, investitori, persoane cu venituri considerabile peste medie si va fi lansat cel tarziu in luna iulie a acestui an.

Lansarea unui nou card de credit are loc pe fondul cresterii inregistrate de banca pe acest segment, de 5% fata de 2014, in timp ce sumele rulate pe aceste carduri emise de banca turceasca au crescut si ele cu 8%. In prezent, institutia bancara are un portofoliu de 300.000 de carduri active si vizeaza o crestere de 12% pentru anul in curs, tinta usor realizabila, daca se iau in considerare cele 10.000 de carduri vandute in primele doua luni ale anului: “Piata cardurilor din Romania mai are inca de crescut: cand compari numarul cardurilor cu populatia tarii, acesta este de patru ori mai mic. Credem ca in urmatorii ani, acest numar se va tripla, de aceea ne concentram toate eforturile asupra acestui segment”, a declarat Yakup Cil.

Strategia bancii se axeaza pe segmentul de carduri si mai putin pe creditele ipotecare. “In mod intentionat, nu ne vom concentra pe acestea, ci pe retail banking, pe carduri de credit, pe piata carora suntem numarul doi, iar cota noastra de piata este de 18%”, a adaugat CEO-ul bancii.

Citeste si:

Cel mai important motor de crestere pentru Credit Europe Bank au fost creditele acordate companiilor, care s-au majorat cu aproximativ 60% fata de 2014, ceea ce a contribuit la cresterea volumului creditelor totale acordate de banca cu 15% fata de anul precedent. Pentru 2015, banca turceasca tinteste o crestere de 50% a imprumuturilor acordate companiilor: “Anul acesta vom fi mult mai agresivi pe acest segment si planuim sa angajam bancheri senior specializati in acest domeniu”, a mai spus Yakup Cil.

Reduceri medii de 20% a ratelor lunare pentru clientii cu credite in franci elvetieni

In privinta creditelor neperformante ale bancii, rata acestora este mica, iar acest lucru se datoreaza faptului ca, in ultimii patru ani, de cand Credit Europe Bank a reinceput sa ofere credite companiilor, nu s-au creat costuri aditionale. “Am avut succes pentru ca am fost extrem de selectivi in a acorda imprumuturi. Toate creditele neperformante pe care le avem in portofoliu au fost contractate inainte de criza”, a adaugat oficialul bancii.

Creditele care nu au performat bine au fost cele acordate companiilor, de retail, iar printre acestea s-au numarat si creditele acordate in franci elvetieni. In cazul acestor clienti, institutia a propus oferte personalizate clientilor in dificultate de plata pentru a le reduce ratele lunare. Astfel, 1.000 cazuri au fost analizate si, in functie de conditiile de plata, li s-au redus obligatiile lunare de la 10% pana la 30%. “Nu avem multe credite in franci elvetieni si astfel putem analiza fiecare caz in parte. Nu este rezonabil sa oferi tuturor clientilor aceeasi reducere, de aceea am preferat sa aplicam reduceri de 10% unora, de 20% altora cu probleme mai mari, iar in cazuri extreme de 30%, dar in medie de 20%”, a spus Yakup Cil.

In Romania, Credit Europe Bank asigura o gama larga de produse si servicii pentru persoane fizice, IMM-uri si corporatii, prin intermediul unei retele alcatuite din 58 de sucursale, agentii si puncte de lucru, precum si prin canale alternative de distributie: ATM-uri, POS-uri, servicii de Internet si Phone Banking. In 2013, Credit Europe Bank (Romania) S.A. a aniversat 20 de ani de prezenta pe piata locala. Membra a grupului financiar olandez Credit Europe Bank NV, banca activeaza inca din 1993 sub titulatura Banca de Credit Comercial si Industrial, ulterior ca Finansbank (2000) si apoi, din 2007, in urma unui proces de rebranding, sub numele Credit Europe Bank Romania.