In primele sase luni din 2016, grupul de firme Euroins a realizat un profit de aproximativ 9 milioane de euro, din care aproape 50% (peste 4 milioane de euro) s-a datorat liniei de asigurari. Cea mai mare parte din aceasta suma a provenit in special de la compania Euroins Romania, care a inregistrat profit pentru prima data de la infiintare. Assen Christov (foto) pune acest rezultat pozitiv al Euroins din acest an pe seama renuntarii la a mai subscrie RCA pentru transportatorii rutieri din Romania la tarife reduse.

"Nu mai subscriem camioane pe RCA. Ceea ce doresc acum transportatorii rutieri este de fapt un nou razboi al preturilor, in favoarea lor. La Euroins avem, in prezent, mai putin de 3% camioane asigurate pe RCA in portofoliu, fata de acum trei ani, cand aveam 30% si generau cel mai mari pierderi. Tarifele de prima erau reduse si trebuia sa platim daune uriase pentru accidente provocate de aceste camioane in strainatate", a spus Assen Christov.

Assen Christov: Tariful mediu la RCA pentru camioane ar trebui sa fie 3.500 euro

El a adaugat ca "frecventa daunelor la camioanele mari este acum de 47%, ceea ce inseamna ca pentru fiecare al doilea camion asigurat, trebuie platita o despagubire. Nu discutam de daune mari in toate cazurile de accidente, ci de cele mai multe ori de daune mici si frecvente, iar dauna medie pe un camion este intre 7 si 10.000 de euro".

Astfel, "daca fiecare al doilea camion are o dauna medie minima de 7.000 de euro, pentru a acoperi aceste costuri, trebuie sa ai doua camioane asigurate. Ca urmare, prima de asigurare neta ar trebui sa fie cel putin 3.500 de euro per camion in Romania. Daca un autoturism ruleaza sa spunem 20.000 de km pe an, un astfel de camion merge peste 100.000 de km. Si atunci este de inteles de ce fac de cinci ori mai multe accidente, chiar si daca respectivul camion este condus de un sofer profesionist".

Euroins: Unii transportatori rutieri nu fac disctinctie in RCA si CASCO

Assen Christov subliniaza, de asemenea, ca in Europa occidentala pretul mediu la RCA pentru un camion ajunge de la 4.000 la 7.000 de euro pe an.

"Intr-adevar tarifele RCA au crescut in ultima perioada pentru camioane in Romania, dar nimeni nu cumpara, de exemplu, politele mai scumpe de 20.000 de lei. Am observat, de asemenea, ca unii transportatori nu fac diferent intre RCA si CASCO, ceea ce este surprinzator. Spun ca platesc mai mult pe RCA, ceea ce le educe rata de profitabilitate - atentie, ei spun ca au profit - iar pe de alta parte arata ca atunci cand asiguratorii ar trebui sa ii despagubeasca, acestia din urma intarzie. Dar, la RCA nu le platim niciodata lor despagubiri, ci victimelor in urma accidentelor pe care le fac", adauga actionarul Euroins.

Citeste si:

In opinia sa, in Romania ar fi inregistrate "sute de mii de camioane si poate doar pentru 2-3% dintre acestea proprietarii achita prime de asigurare de peste 20.000 de lei. Dar, majoritatea nu platesc mai mult de 5.000 de lei. Daca la mine tarifele RCA sunt scumpe de ce nu se duc la un alt asigurator care vinde de exemplu cu polite RCA cu 7.000 de lei. Dar, cu acest pret nici un asigurator nu isi poate acoperi despagubirile".

Assen Christov a adaugat ca "prima de asigurare RCA in Romania practicata de Euroins nu a crescut cu mai mult de 20% in ultimul an. Cu trei ani in urma, toata lumea spunea ca primele noastre de asigurare RCA sunt foarte reduse. Chiar si ASF spunea acest lucru. Acum, au ramas o multime de zvonuri cu privire la Euroins care nu sunt adevarate si am obosit sa luptam cu acestea".

Euroins: Cum sa platim despagubiri pe RCA daca nu facem profit din tarife

"De regula, clientul spune ca ar prefera sa plateasca cat mai putin cu putinta la RCA, dar in calitate de companie pe mine ma intereseaza sa pot genera profit, iar afacerea sa fie una sanatoasa. Cum ii va plati cineva clientului respectiv o eventuala despagubire daca societatea de asigurari careia i se adreseaza nu face profit? Daca daunele depasesc cu mult veniturile tale din prime ai doua solutii: aduci capital de acasa sau cresti tarifele de prime. Dar, cine este investitorul care ar accepta sa aduca continuu bani de acasa si sa ii cheltuiasca in Romania?", a declarat Assen Christov.

Revenind la transportorii rutieri, actionarul Euroins a tinut sa sublinieze "diferenta intre un camion inregistrat in Romania si unul din Germania". In opinia sa, in medie, un camion inregistrat in Romania isi petrece mai mult de 270 de zile pe an in afara tarii. Mai mult, in cazul a peste 50% dintre companiile de transport rutier care sunt inregistrate aici in Romania si folosesc camioane de aici au sediile centrale, garajele de parcuri auto si activitatile principale in Franta, Italia sau Germania.

"Nu sunt in Romania decat cu numele si pentru avantaje: costuri mai reduse cu forta de munca, impozite mai reduse s.a.m.d. Daca in Romania cota unica este 16% in Franta impozitul junge la 30%, de exemplu. Aceste camioane circula prin intreaga Europa si cand fac accidente asiguratorii din Romania trebuie sa achite despagubiri la nivel de Germania sau Franta, pentru prime platite la nivelul din Romania. Nu este normal asa ceva. Nu vad de ce ar trebui cineva sa ii apere? Practic, triseaza sistemul", a conchis Assen Christov.

Sursa foto: Agerpres