In 2009, Ardaf si-a redus pierderile la 90,5 milioane lei, de la 185 milioane lei in anul anterior. "In 2009 s-a avut in vedere difersificarea portofoliului, prin cresterea subscrierii de asigurari pe alte linii decat RCA", se mentioneaza in raport.

Pentru acest an, compania de asigurari mizeaza pe un volum de prime brute subscrise de 340 milioane lei, cu 4% mai mult decat in 2009, informeaza NewsIn.

Peste 45% din vanzarile companiei au fost facute anul trecut prin agenti persoane fizice si juridice, 32,5% prin brokeri, iar restul de 21,83% din polite au fost incheiate de persoanalul propriu.

In 2009, Ardaf a inregistrat prime brute subscrise de 327,3 milioane lei, in scadere cu 8% fata de anul anterior, si a platit despagubiri brute de 261,2 milioane lei, in crestere cu 140% fata de 2008 si a incheiat peste 100.000 de polite RCA in perioada 15 decembrie 2009 - 28 februarie 2010.

Directorul de vanzari al Ardaf, Nicolae Scripcariu, estimeaza pentru acest an aproximativ acelasi volum de prime brute ca in 2009 pe segmentul de raspundere civila auto (RCA).

"Au fost vandute semnificativ peste 100.000 de polite RCA, iar ca volum de prime brute subscrise consideram ca se afla la un nivel aproximativ egal cu cel de anul trecut din aceeasi perioada", a mentionat Scripcariu.

Per total, costurile acestei campanii au fost de sase cifre, in euro, a precizat el, care a adaugat ca este" un buget semnificativ", iar o astfel de campanie poate avea loc doar o data pe an avand in vedere valoarea premiilor.

In perioada 15 decembrie 2009 – 28 februarie 2010, Ardaf a desfasurat o campanie care a avut ca premii 100 de masini Dacia Logan. La campanie au participat clientii Ardaf care au incheiat o polita RCA pentru o perioada mai mare de sase luni.

Reprezentantul Ardaf considera ca segmentul de asigurari RCA nu a fost profitabil pentru niciun jucator din piata in 2009. El a mentionat ca, potrivit unei analize pentru anul trecut, la fiecare 100 lei prima incasata de asiguratori pe segmentul RCA, au fost platite daune si chetuieli de circa 150 lei.

El a mentionat ca un leu puternic ar ajuta sa scada despagubirea medie, in conditiile in care piesele auto sunt importate.
In 2009, Ardaf a inregistrat prime brute subscrise de apoape 200 milioane lei pe segmentul RCA si se asteapta ca in acest an sa inregistreze o valoare similara.

La sfarsitul anului trecut, Ardaf avea 760 de angajati si o retea de 200 de sucursale, agentii si puncte de lucru.

Societatea Ardaf este controlata indirect de compania mixta Generali PPF Holding, creata de italienii de la Generali si de cehii de la PPF, prin intermediul vehiculului de investitii Iberian Structured Investments BV.