ABN AMRO Bank Romania si-a majorat capitalul social cu 30 de milioane de euro pana la circa 51 de milioane de euro, prin aport in numerar al actionarilor. "Principalul obiectiv al acestei majorari este sa ne continuam cresterea. Evident ca la un moment dat am fi atins si plafonul impus de BNR creditarii in valuta, insa nu acesta a fost motivul de baza pentru care am facut majorarea de capital", a declarat pentru ZF Peter Weiss, presedintele ABN AMRO Romania.

El spune ca banca va continua sa lanseze produse pentru clienti persoane fizice, dupa introducerea in portofoliu a creditului pentru nevoi personale si a creditului ipotecar.

De asemenea, anul viitor vor fi deschise noi unitati, iar pe zona clientilor companii banca va completa oferta de servicii de trezorerie.

Astfel, banca olandeza ar urma sa se poata mentine in topul primilor zece jucatori de pe piata.
In prezent, banca are 16 unitati in 15 orase (doua in Bucuresti), 16 bancomate si patru masini de colectare a numerarului, un nou pas de extindere a retelei fiind programat pentru ianuarie 2006.

Board-ul ABN AMRO a inclus recent Romania in categoria "pietelor noi cu potential de crestere", alaturi de Turcia si India, decizie justificata inclusiv de profitabilitatea mare a operatiunilor locale. Banca olandeza a fost anul acesta unul din intermediarii celor mai mari finantari externe contractate de entitati romanesti - emisiunile de euroobligatiuni de cate 500 mil. euro lansate de municipalitatea Bucuresti si apoi de BCR.

La sfarsitul trimestrului al treilea al acestui an ABN AMRO a iesit din primii cinci jucatori, in conditiile in care a crescut mai incet decat piata. De altfel, oficialii bancii spun ca nu isi propun sa ocupe un loc in topul sistemului prin dimensiunea activelor, ci vor sa faca diferenta prin calitatea serviciilor oferite.

Principala directie de actiune a ABN a fost anul acesta consumer banking-ul, in timp ce pe segmentul corporativ banca a lansat contracte de optiuni pentru protejarea impotriva riscului valutar.

Banca a implementat de asemenea in a doua jumatate a anului un concept de unitate deschisa 24 de ore pe zi, in care accesul se face pe baza de card, iar clientul are la dispozitie un ATM, un automat pentru depunerea de numerar, dar si un calculator pentru servicii de internet-banking.

Pentru sfarsitul acestui an - inceputul lui 2006 ABN are in plan sa introduca in portofoliu si carduri de credit destinate clientilor persoane fizice.

Tot de anul viitor ABN va introduce pe piata locala un concept nou de servicii bancare, dedicate clientilor individuali importanti, adica aceia care au un sold al conturilor de peste 50.000 de euro.
Programul, denumit "Van Gogh", presupune spatii special amenajate in cadrul sucursalelor pentru acesti clienti, dar si servicii personalizate, inclusiv consultanta pentru investirea fondurilor disponibile.