Oficialii Google, au confirmat ieri ca site-ul BMW.de a fost scos din rezultatele oferite utilizatorilor motorului de cautare. Desi oficialii Google nu au dorit sa faca comentarii pe marginea acestui caz, un purtator de cuvant al Google a declarat, citat de Financial Times, ca Google “nu va tolera site-urile care incearca sa manipuleze rezultatele cautarilor in timp ca compania incearca sa ofere utilizatorilor cele mai relevante si obiective rezulate”.

Site-ul BMW.de folosea un tip de pagini speciale, care induceau in eroare motoarele de cautare, acestea oferind rezultate de cautare care nu erau in legatura cu temenii de cautare specificati de catre utilizatori. Marc Hassinger, unul din purtatorii de cuvant al BMW, a explicat ca aceste pagini au rolul de a redirectiona vizitatorii catre paginile relevante pentru termenii introdusi in optiune de cautare a motoarelor – spre exemplu, in Germania este folosita adesea o astfel de pagina pentru cautarea “masini second-hand”, utlizatorul fiind redirectionat direct catre o pagina BMW de vanzari ale masinilor second-hand. “Noi nu vedem nici o manipulare in ce se intampla pe diferitele site-uri oferite ca exemplu de catre Google”, a declarat Marc Hassinger.

Hassinger a mai declarat ca paginile speciale folosite de catre BMW au fost scoase saptamana trecuta, adaugand ca decizia Google este surprinzatoare, avand in vedere si faptul ca inaintea luarii acestei decizii intre cele doua companii nu au existat discutii pe aceasta tema. El si-a exprimat increderea ca discutiile dintre Google si BMW vor fi constructive, si ca in curand site-ul producatorului german de automobile va fi reintrodus in rezultatele cautarilor pe Google.