Pe langa alegerea unui nume cu rezonanta englezeasca care sa ajute compania sa se extinde in regiune, in acelasi timp, prin acest rebranding s-a dorit sa se faca o distantare fata de grupul Asesoft, care in general este asociat cu Sebastian Ghita, om de afaceri care in ultimul timp a fost implicat in mai multe dispute legate de canalul de stiri Realitatea TV.

Iulian Stanciu si Sebastian Ghita sunt cofondatori ai Asesoft, grup din care fac parte mai multe companii printre care si Asesoft Distributie. Cei doi oameni de afaceri detin in proportii egale compania de distributie rebranduita sub numele de Network One Distribution.

Distribuitorul cu afaceri estimate la circa 180 de milioane de euro in acest an va patrunde pana la finalul lui 2014 pe pietele din Bulgaria, Croatia, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Serbia si Ungaria, a declarat Iulian Stanciu, presedintele companiei. Network One Distribution a inceput deja activitatea pe piata din Moldova, urmand ca in 2012 sa intre si in Bulgaria si Ungaria.

Managementul estimeaza ca vanzarile din cele trei tari vor aduce companiei circa patru milioane de euro din cifra de afaceri de 200 de milioane de euro preconizata pentru 2012.

„Avem in fata o provocare importanta prin lansarea planului regional de dezvoltare care are ca obiectiv transformarea Network One Distribution intr-un jucator important in distributia electro-IT din regiune. Punctul central al planului este reprezentat de eficientizarea operationala a business-ului, coroborat cu extinderea solutiilor oferite partenerilor locali si internationali, de la zona de adaptare a ofertei, la diferite necesitati manifestate de partenerii de business, pana la oferirea de instrumente viabile de finantare”, a explicat Stanciu.

Detin 20% din piata locala de distributie

Network One Distribution estimeaza o cifra de afaceri de 180 milioane euro in 2011, in crestere cu 24% fata de anul anterior si peste asteptarile initiale de 165 milioane euro, potrivit lui Razvan Ziemba (foto), directorul general al Network One Distribution.

Compania are o cota de 20,5% pe o piata electro-IT estimata de catre oficialii Asesoft la 880 milioane euro. Anul trecut domeniul a avut o valoare in jurul a 800 de milioane de euro.

In 2011, compania a colaborat cu peste 150 de clienti noi, a incheiat parteneriate cu noi furnizori ca Allied Telesys, HP ESSN, Maxell, Sapphire, Schneider Electric, Techus, Verbatim si Xerox si a raportat o crestere de 170% in vanzarile pe produsele aflate sub brandul propriu Serioux.

Citeste si:

In paralel cu extinderea gamei de produse, compania a inregistrat o reducere cu 0,8% a costurilor operationale si a investit 1,5 milioane de euro in optimizarea logistica.

Venituri din strainatate de 22 de mil. euro in doi ani

Pentru 2012, Network One Distribution mizeaza pe o crestere a afacerilor cu 11% in Romania, pana la valoarea de 200 milioane euro.

„Evolutia vine in concordanta cu dinamica pietei de distributie electro-IT, care va avea o crestere estimata anul viitor la 970 milioane euro, sustinuta de vanzarile de notebookuri si dispozitive mobile, produse electronice si electrocasnice", mai spun oficialii companiei.

In ceea ce priveste incasarile din afara Romaniei, Network One Distribution vizeaza anul urmator afaceri de 4 milioane euro din tarile in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea pana la finalul anului, respectiv Bulgaria, Ungaria si Moldova.

Totodata, compania estimeaza ca in anul 2013 va obtine venituri de 22 milioane euro pe pietele externe.

Piata de produse IT va depasi in 2013 nivelul din 2008

Compania va continua sa se dezvolte pe segmentele de produse electronice, electrocasnice si birotica, introduse in oferta in ultimii trei ani, conducerea acesteia estimand ca pieta de produse IT din Romania va depasi in 2013 valoarea inregistrata in 2008.