“Piata romaneasca de call center outsourcing a crescut semnificativ in ultimii 5-6 ani, iar criza economica nu a incetinit acest proces, ci dimpotriva: fortate sa-si optimizeze businessul, din ce in ce mai multe firme au externalizat activitatile care necesitau investitii constante in tehnologie, training continuu pentru segmente importante de personal. Astfel, cererea de outsourcing a venit nu atat din partea firmelor romanesti, cat dinspre companiile americane si din Europa de Vest, iar firmele de call center outsourcing din Romania au raspuns in primul rand cu forta de munca ce avea calificarea necesara”, a explicat Sterescu.

Anul acesta, piata locala de tip call center/outsourcing (incluzand centrele de partajare de servicii) este estimata la aproximativ 200 milioane de euro, iar pentru anul viitor oficialul CGS preconizeaza o crestere de circa 15-20% pana la in jurul a 230-240 de milioane de euro.

In Romania sunt 200 de companii de call center

In prezent, in Romania sunt aproximativ 200 de companii specializate pe servicii de call center, majoritatea fiind call-centere interne ale marilor companii (acestea sunt denumite in industria de profil “call centere captive”).

“In 2012, industria locala de call center outsourcing si-a continuat cresterea din anii precedenti, atat ca urmare a amplificarii fenomenului de externalizare a serviciilor de profil de catre companiile care activeaza in Romania, cat si datorita extinderii activitatii call enterelor din Romania catre clientii de pe pietele externe”, a spus Sterescu.

Astfel, call centerele din Romania au inceput sa lucreze tot mai mult pentru clienti din regiunea Balcanilor, din Vestul Europei, America de Nord sau Orientul Mijlociu.

CGS: Este posibil sa recrutam 400-500 de oameni in Bucuresti, Brasov si Sibiu in 2013

Computer Generated Solutions, companie americana care a intrat pe piata locala in 2006 dupa ce a comparat EasyCall, are in prezent aproximativ 3.000 de angajati, iar anul viitor ar mai putea recruta in jur 400-500 de oameni pentru centrele pe care le detine in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Obiectivul companiei este ca pe termen mediu sa devina cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Europa Centrala si de Sud-Est.

Citeste si:

“Directiile noastre strategice de dezvoltare prevad dezvoltarea portofoliului de clienti europeni, in special din Europa Centrala si de Vest, unde consideram ca exista un foarte bun potential de care competentele noastre pot profita. De altfel, recent am inceput sa abordam piata din Ungaria, pentru care avem personal foarte bine pregatit, cunoscator al limbii maghiare si cu care putem raspunde cererii din tara vecina”, a mai spus Sterescu.

Veniturile sunt generate mai ales de clientii din SUA

Cea mai mare parte a veniturilor CGS Romania este generata de clienti din Top Forbes 500 din SUA, clientii americani fiind urmati de cei de pe piata locala. De asemenea, in ultimul timp, compania a inceput sa atraga tot mai multe companii europene.

CGS ofera in 18 limbi straine servicii de help desk corporativ, suport tehnic, externalizarea procesului operational (BPO), atragere de clienti noi, customer care, fidelizare si retentie de clienti. Compania are centre in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Domeniul serviciilor de call center este printre cele mai dinamice de pe piata locala, companiile din acest segment oferind anual sute si chiar mii de locuri de munca. Printre principalii jucatori se numara Geboc (centrul de servicii al HP), Genpact, Wipro Technologies, Ericsson, Oracle, IBM, Telepormance Romania, Competence Call Center sau Stefanini.

Americanii de la Computer Generated Solutions au intrat pe piata locala in 2006 dupa ce au comparat EasyCall, companie fondata in 2002 de catre Vladimir Sterescu, Sorin Cristescu si Gheorghe Rusu.

CGS este o companie infiintata in 1984 in New York care furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic, consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software si servicii de training pentru clienti din America de Nord, Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.