Potrivit datelor companiei, retailerul si-a marit cifra de afaceri cu 25% anul trecut, pana la un business de 137 de milioane de euro, Flanco urcand astfel un loc si devenind a doua retea de magazine electroIT ca cifra de afaceri si cota de piata.

De asemenea, compania a avut un profit operational de 2,5 milioane de euro.

Astfel, conform oficialilor Flanco, compania se afla acum pe locul al doilea dupa Altex, retailer care in urma cu doi ani a avut o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro. Altex nu a anuntat inca datele financiare pe anul trecut. Pe de alta parte, Dragos Dinu, directorul general al Domo, a declarat ca retailerul nu a crescut anul trecut fata de 2011, in urma cu doi ani compania avand un business de 165 de milioane de euro. Totodata, cel mai mare jucator din retailul electroIT online este eMag, cu afaceri estimate la 180 de milioane de euro in 2012.

Dragos Dinu, CEO Domo: Vreau sa trecem pe profit in 2013. Mi-as dori sa fie Black Friday in fiecare zi

Dragos Dinu, CEO Domo: Vreau sa trecem pe profit in 2013. Mi-as...

Cresterea Flanco cu 25% de anul trecut a fost determinata de investitiile in reteaua de magazine, angajati si in portofoliul de circa 12.000 de produse.

Black Friday si Black Week au adus aproape 20 de milioane de euro

Printre actiunile care au contribuit major la acest avans al businessului s-au numarat evenimentele Black Week (in martie) si Black Friday (in noiembrie), care au generat vanzari de 7 milioane de euro, respectiv 12 milioane de euro.

“Acestea sunt evenimente cu care nici nu faci profit, dar nici nu pierzi bani. De Black Week cred ca am pierdut putin, dar de Black Friday, nu”, a explicat Violeta Luca.

Astfel, compania a investit anul trecut circa 2,5 milioane de euro in magazine, mai exact in deschiderea a opt unitati si reamenajarea a altora sase. De asemenea, Flanco a inchis anul trecut doua magazine, pe cel din centrul comercial Armonia din Arad si o unitate din zona Giurgiului, din Bucuresti. Astfel, retailerul are in prezent o retea de 78 de unitati, in 50 de orase, cele mai multe (noua) fiind in Bucuresti.

“Este bine sa iti reamenajezi magazinele o data la trei ani, inca nu suntem la acest nivel, dar incercam sa o facem macar o data la cinci ani”, a explicat Violeta Luca.

Magazinele Flanco au o suprafata totala de peste 44.500 de metri patrati, mai mult cu 10% fata de 2011. Circa 84% din suprafata este in galerii comerciale. “Deschidem oriunde este oportun, fie ca este vorba de galerii comerciale ori zone stradale”, a adaugat managerul.

Vanzarea medie pe metru patrat: 3.200 de euro

Anul trecut, valoarea vanzarilor pe metru patrat a fost de 3.200 de euro, in crestere cu 7% comparativ cu 2011.

“Este o cifra buna. Insa, pentru mine, o cifra foarte buna inseamna sa ajungem la 7.000 de euro pe an, pe metru patrat. Poate in cinci ani vom ajunge acolo”, explica Violeta Luca.

Pe de alta parte, retailerul a recrutat circa 100 de persoane anul trecut, in prezent avand 900 de salariati. Aproximativ 800 dintre acestia lucreaza in reteaua de magazine. Valoarea medie a vanzarilor per angajat a fost anul trecut de 185.000 de euro, mai mare cu 15% fata de 2011.

“Am decis sa nu mai angajam oameni sezonier. In retail, exista un obicei ca in trimestrul al patrulea sa fie recrutati oameni pentru vanzarile de final de an, se investeste in pregatirea lor, iar apoi se renunta la ei in ianuarie. Noi am decis sa-i evaluam, iar cei recrutati in septembrie, octombrie s-au remarcat in primii o suta de angajati”, a mai spus Luca.

Site-ul Flanco.ro inseamna 5% din venituri

Pe de alta parte, produsele care genereaza cele mai mari vanzari pentru Flanco sunt televizoarele (15-20% din cifra de afaceri), acestea fiind urmate de laptopuri, masini de spalat& frigidere, aparate foto si aspiratoare.

De asemenea, circa 5% din vanzari sunt online, prin Flanco.ro, site-ul inregistrand circa 400.000 de vizitatori lunar.

Majoararea businessului Flanco a venit in contextul in care piata locala de retail electroIT a crescut cu 5% anul trecut, conform calculelor interne ale retailerului, cifra fiind diferita de datele companiei de cercetare GfK Romania.

Citeste si:

Potrivit GfK, piata de electronice, electrocasnice si IT a crescut anul trecut cu 2,2% la 1,43 miliarde de euro, insa studiul GfK nu contine si zona de accesorii si servicii, dupa cum a explicat Violeta Luca.

“Pentru noi, 2012 a fost un an de succes, pentru piata a fost un an bun”, a afirmat CEO-ul Flanco.

La nivel european, vanzarile de electroIT au avansat cu 0,2% in 2012.

Iulian Stanciu a majorat capitalul Flanco cu 3,1 milioane de euro

De asemenea, la finalul anului trecut, Iulian Stanciu, cel care detine in totalitate Flanco Retail, a marit capitalul social al companiei cu 3,1 milioane de euro, acesta fiind in prezent de 7,4 milioane de euro.

Stanciu mai detine integral compania de distributie Network One Distribution (NOD) si 21,6% din eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, in cadrul eMag fiind si director general. Grupul condus de Iulian Stanciu este format din companiile NOD, eMag, Flanco si ServSkills (companie care pana in 2011 a fost divizia de service a eMag) si a ajuns anul trecut la afaceri de peste 500 de milioane de euro.

"Vrem sa alergam in continuare, dar mai lent"

Pentru anul acesta, conducerea Flanco mizeaza pe o crestere a businessului de 15% pana la 157 milioane de euro si o marire a cotei de piata cu un punct procentual, la 14%. Totodata, profitul operational ar trebui sa se majoreze cu 80%, la in jur de 4,5 milioane de euro.

“Flanco a alergat mult in ultimii trei ani, vrem sa alergam in continuare, dar mai lent”, afirma Luca despre planurile pentru acest an.

Flanco Retail este o companie noua, care a preluat in toamna lui 2010 activitatea retailerului Flanco International, dupa ce acesta a intrat in insolventa (in decembrie 2009), iar noua luni mai tarziu a fost cumparat de Iulian Stanciu si Sebastian Ghita. Anul trecut, Ghita si-a vandut actiunile catre Stanciu.

Investesc 2 milioane de euro in magazine

Conducerea retailerului are de gand sa investeasca circa doua milioane de euro anul acesta in reteaua de magazine, compania urmand sa termine anul cu 80-83 de magazine.

In 2012, Flanco va reamenaja 20 de unitati si va deschide intre 2-5 magazine, pentru doua dintre ele contractele fiind semnate. Acestea doua sunt de dimensiuni mari si urmeaza sa fie deschise in centrele comerciale Promenada Mall (din zona Floreasca, din Capitala) si AFI Palace Ploiesti.

In cazul in care vor fi deschise 5 magazine, numarul de angajati va creste cu aproximativ 100 de persoane.
De asemenea, compania va inchide la finalul lui aprilie magazinul din Sinaia, pentru ca centrul comercial in care se afla acesta se desfiinteaza.

“Anul acesta vrem sa adaugam produse in zona de gadgeturi, sa diversificam segmentul de audio, gama de accesorii si cea de incorporabile”, a afirmat Luca, adaugand ca, in acelasi timp, vrea sa aloce mai putin spatiu pentru zona de radiouri, ceasuri electronice si DVD-uri.

Cine este Violeta Luca

Violeta Luca este directorul general al Flanco din august anul trecut, cand l-a inlocuit in functie pe Adrian Olteanu. Ea s-a alaturat managementului Flanco in august 2011, in pozitia de director de marketing. Anterior, Luca a lucrat pentru opt ani in cadrul Whirlpool Romania, ocupand incepand cu iunie 2007 functia de director comercial.

Absolventa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Violeta Luca are o experienta de 11 ani in domeniul electroIT.

Principalii concurenti al Flanco pe piata de retail electroIT sunt Altex si Domo, dar si hypermarketurile, precum Carrefour, Auchan sau Cora.