Samsung Electronics a anuntat rezultatele financiare ale companiei pentru al treilea trimestru al lui 2006 (care s-a incheiat pe 30 septembrie 2006). Compania a realizat un profit net de 1,85 miliarde de euro (2,19 trilioane KRW) la venituri de 12,84 miliarde euro (15,22 trilioane KRW). Profitul operational pentru al treilea trimestru a fost de 1,56 miliarde de euro (1,85 trilioane KRW).

“Strategia noastra de a realiza produse de inalta performanta, diferentiate pentru mai multe piete ne-a permis sa obtinem rezultate foarte bune pentru al treilea trimestru, intr-un mediu de piata competitiv precum cel al tehnologiei informatiei,” a declarat Dr. Woosik Chu, Samsung Senior Vice President si director pentru relatia cu investitorii al Samsung Electronics.

“Anticipam ca principalele noastre divizii de afaceri vor inregistra o crestere semnificativa in al patrulea trimestru. Intentionam sa investim inca 1 trilion KRW pentru a creste capacitatea de productie a diviziei de chip-uri de memorie, ceea ce va determina aparitia a noi oportunitati de venituri in anul urmator.”

Vanzarile de telefoane, la un nivel record

Divizia Telecommunication Network Business a companiei a realizat venituri de 3.97 miliarde euro (4.71 trilioane KRW) si un profit operational de 439 milioane euro (520 miliarde KRW).

In al treilea trimestru, vanzarile in Europa pentru modelele de telefoane mobile de inalta calitate “Ultra Edition” au atins recordul de 30,7 milioane unitati si o marja a profitului de doua cifre, adica 11.1%.

In al patrulea trimestru, se estimeaza ca ritmul de crestere a cererii se va accelera, simultan cu dezvoltarea de ansamblu a pietei 3G, aflata in expansiune. Samsung se asteapta ca atat volumul vanzarilor, cat si pretul mediu de vanzare sa inregistreze o imbunatatire semnificativa, o data cu lansarea modelelor 3G “Ultra Edition” cu diverse design-uri.

Cererea pentru ecrane LCD a crescut

Divizia LCD a raportat venituri si un profit operational de 2,53 miliarde de euro (2,996 trilioane KRW) si respectiv 135 milioane de euro (160 miliarde won). Preturile ecranelor LCD pentru industria IT au castigat teren inainte de perioada vanzarilor ridicate din timpul sarbatorilor, iar vanzarile de televizoare cu diagonala de peste 40 de inci s-au mentinut la nivele foarte bune.

Samsung isi creste afacerile in Q3 datorita LCD-urilor si telefoanelor mobileCapacitatea Samsung Electronics de a creste cu un ritm superior pietei LCD a confirmat o data in plus competitivitatea companiei in industria de profil. Cererea pentru ecrane LCD a dictat ritmul de crestere al industriei. Samsung Electronics a vandut 3 milioane de unitati de ecrane TV LCD, din care vanzarile la ecrane cu diagonala de 40 de inci sau mai mare reprezinta 1,6 milioane unitati. Samsung Electronics continua sa isi afirme astfel pozitia de lider pe piata ecranelor LCD TV, care a crescut cu 37% fata de al doilea trimestru din 2006.

De asemena, Samsung intentioneaza sa creasca in al patrulea trimestru capacitatea lunara de productie a Liniei 7, cu un numar suplimentar de 150 000 unitati, pentru a raspunde cererii crescute de produse din aceasta perioada.

Digital Media Business incheie Q3 cu pierderi

Divizia Digital Media Business a inregistrat pierderi operationale in valoare de 84 milioane euro (100 miliarde KRW) si un venit de 1,38 miliarde Euro (1,64 trilioane KRW). Totusi, vanzarile din segmentele televizoarelor LCD si plasma TV, precum si ale altor televizoare high-end, cu ecran plat, au generat un profit foarte bun pentru companie.

Castigurile de capital, care descriu cel mai bine performanta globala a diviziei Digital Media, au atins 455 milioane euro (540 miliarde KRW) in al treilea trimestru, de la 245 milioane euro (290 miliarde KRW) in al doilea trimestru din 2006. Cea mai mare parte a acestor castiguri a fost generata de vanzarile puternice in domeniul produselor Digital Media, intre care si televizoarele LCD.

Vanzarile diviziei Digital Appliance au crescut cu 7,6% comparativ cu trimestrul anterior, ajungand la 700 milioane euro (830 miliarde KRW), datorita vanzarilor foarte bune inregistrate la frigidere si masini de spalat. Pierderile operationale s-au ridicat la 12,5 milioane euro (14,8 miliarde KRW).

Afacerea de baza a Samsung merge bine

Profitul operational al diviziei de Semiconductori a atins 1,07 milioane euro (1,27 trilioane KRW), si un venit de 4,14 miliarde Euro (4,91 trilioane KRW) in al treilea trimestru. Profitul operational a inregistrat o crestere de 29,5% comparativ cu trimestrul precedent, in principal datorita cererii de chip-uri de memorie existente pe piata de PC-uri.

Samsung isi creste afacerile in Q3 datorita LCD-urilor si telefoanelor mobileIn domeniul chip-urilor de memorie, Samsung Electronics a valorificat oferta limitata de chip-uri DRAM, care ulterior a determinat o crestere puternica a preturilor pentru aceste produse. Reorientarea in timp util dinspre produsele cu dezvoltare mai lenta catre consolidarea produselor premium, cu o crestere deosebita, precum chip-urile de memorie DDR2, a determinat marirea marjei de profit cu 3,7 la suta comparativ cu trimestrul anterior.

Se estimeaza ca divizia de chip-uri de memorii va inregistra o noua crestere si venituri mai ridicate in al patrulea trimestru, cand vanzarile inregistreaza o perioada foarte buna. Conform estimarilor, pretul chip-urilor DRAM va ramane ridicat si in al patrulea trimestru, iar cererea pentru chip-uri de memorie NAND flash va creste o data cu introducerea pe piata a unor noi produse, care necesita capacitati superioare de memorie, precum dispozitivele MP3, PMP si telefoanele mobile.

In plus, adoptarea tehnologiilor de productie avansate, in special cea a de tip NAND Flash pe 60 de nanometri cu capacitate de 8 Gb, va reduce costurile de productie si va imbunatati rentabilitatea. Samsung Electronics intentioneaza sa investeasca 1 trilion KRW pentru a spori capacitatea de productie pentru chip-uri de memorie, care se estimeaza ca vor genera noi oportunitati de venituri in anul urmator.