Potrivit reprezentantilor companiei, Romania a fost de multe ori "in pas cu dezvoltarea" in ceea ce priveste implementarea solutiilor noi de telecomunicatii, un ritm care va fi probabil pastrat si in 2008.

Acestia mai spun ca evolutia suprinzatoare din 2007 a pietei de telefonie mobila din Romania, care a demonstrat ca mai exista suficiente resurse de crestere atat ca numar de clienti noi cat si ca venituri, va trebui sa se adapteze competitiei feroce din 2008 cand vor intra doi noi jucatori (RDS&RCS si re-lansarea Zapp) si vor ataca podiumul ocupat de Orange, Vodafone si Cosmote.

"Piata de telecom din Romania in 2008 va oferi surprize interesante. Se vor accentua legaturile dintre operatorii de telefonie fixa si mobila. Aceste legaturi au inceput sa fie vizibile in anul 2007, dar in 2008 vor fi mult mai solide si promovate mai mult. Lupta pe piata de telecom va fi din ce in ce mai inversunata pentru clienti. Doar cativa jucatori vor putea sa acopere ambele zone (telefonie fixa si mobila) fara a avea nevoie de un aliat", a declarat Senior Manager al Deloitte Romania, Andrei Ionescu.

Consultantii companiei Deoitte mai spun ca desi este probabil ca in 2008 dificultatea obtinerii de credite sa tempereze fuziunile si achizitiile, se observa totusi in cadrul industriei telecomunicatiilor o tendinta crescuta de dezvoltare prin intermediul achizitiilor.

"Cu toate ca au deja o pozitie bine definita pe piata telefoniei mobile din intrega lume, operatorii mobili importanti pot fi interesati in 2008 de achizitii, totul luand o alta turnura. Operatorii de top de pe pietele emergente se pot transforma din prada in pradator. Deoarece lichiditatile acestora provin din vanzarea a sute de milioane de noi abonamente, acestia vor crea adevarate stocuri de bani, fara a fi constransi de cresterea ratei dobanzii, ca efect al inaspririi conditiilor de contractare a unui credit", se arata in studiul Deloitte.

In ceea ce priveste tehnologia, studiul Deloite spune ca in 2008 trendul in Romania va fi acelasi ca in Europa, acela de competitie accentuata. Diferenta intre competitori o va face insa strategia de marketing si de PR, dar si cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. "Acum clientul isi doreste ca mijlocul de telecomunicatie sa fie modern si sa incorporeze cat mai multe functionalitati (folositoare sau nu), iar cel care poate oferi toate acestea va fi castigator", a mai spus Ionescu.

Potrivit acestuia, se asteapta ca, in 2008, pretul chipset-urilor GPS sa scada la cativa dolari, lucru ce va face ca numarul dispozitivelor care incorporeaza aceasta tehnologie sa creasca simtitor. Totodata este posibil ca in 2008, industria mobila sa scape din vedere cateva aspecte esentiale, unul dintre acestea fiind diferenta dintre modul in care navigatia prin satelit este utilizata de catre vehicule si felul in care aceasta ar putea fi utilizata de catre oamenii care se deplaseaza pe jos. "Cu toate ca in 2008 vor fi vandute tot mai multe telefoane mobile cu GPS incorporat, dincolo de utilizarea initiala, acestea nu vor fi prea des intrebuintate. Ceea ce inseamna costuri suplimentare fara efecte scontate", mai spun cei de la Deloitte.

Citeste si:

Previziunile Deloitte arata ca, anul acesta, numarul comunicatiilor digitale va creste considerabil, acestea se vor diversifica si vor avea un rol vital in viata populatiei. Noile concepte media, precum retelele sociale, blog-urile si “lumile sintetice”, vor oferi acele tipuri de servicii prin intermediul carora se initiaza un volum foarte mare de forme de comunicare, fie ele noi sau traditionale.

"Toate aceste tendinte par sa confirme ca in 2008 cererea in ceea ce priveste comunicarea va fi foarte mare. Cererea in materie de noi concepte media poate sa denote faptul ca sectorul telecomunicatiilor se afla in incapacitatea de a valorifica la maximum aceasta cerere", arata specialistii companiei.

Reprezentantii Deloitte mai spun ca pe 7 septembrie 2008, GSM-ul va ajunge la maturitate, fiind in cel de-al 21-le an de existenta, si intrevad ca in cele peste 700 retele GSM din mai bine de 200 de tari se vor transmite sase miliarde de mesaje text si se vor consuma peste 16 miliarde de minute de convorbiri.

Previziunile pe anul 2008 au la baza informatii colectate in urma discutiilor purtate cu clientii firmelor membre Deloitte, cu analistii din industria Tehnologiei, Media si Telecomunicatiilor, precum si interviuri la care au participat directori de companii din domeniul TMT din intreaga lume. La realizarea previziunilor au participat peste 6.000 parteneri, directori si senior manageri din cadrul firmelor membre Deloitte, specializati in industria TMT.

Compania Deloitte Touche Tohmatsu furnizeaza servicii in domenii profesionale precum audit, consultanta, consultanta financiara, managementul riscului si taxe si deserveste mai mult de 80% dintre cele mai mari firme multinationale, precum si companii nationale mari si institutii publice.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii profesionale in domenile audit, servicii fiscale, consultanta manageriala si consultanta financiara, avand o echipa de peste 350 de persoane.