Conform lui Pasat, acest lucru inseamna ca toate produsele LCD care depasesc diagonala de 94 cm (37’’) si plasmele, precum si LCD-urile de 81 cm (32’’) cu caracteristici de top se “ingramadesc” in mai putin de 20 de procente.

"Drive-ul este dat in mod evident de LCD-ul de 32’’, care detine aproape jumatate din vanzarile cantitative. Acest lucru este posibil pentru ca LCD-urile de diagonala mai mica, in speta 26’’, au un pret apropiat de concurentul de diagonala mai mare, devenind necompetitv. Producatorii imping piata catre 22’’, ca o alternativa de pret mai avantajoasa decat diagonala de 26’’", a declarat acesta.

Vanzarile de LCD tin piata de electronice pe linia de plutire

Piata a ramas constanta, fata de anul trecut, din punct de vedere cantitativ, insa valoric este cu 5-10% mai mica, considera Pasat. Desi sezonul de vara a inceput si ponderea produselor de vacanta (camere video, foto, dispozitive audio portabile, etc.) ar fi trebuit sa creasca in vanzari, acest lucru nu se intampla.

Recesiunea a amanat sau anulat deciziile de cumparare pentru astfel de produse. Vanzarile in sine de camere video au crescut fata de lunile anterioare, dar raportat la totalul pietei, ponderea acestora este sub asteptari. "Suntem inca pe un platou, piata este la jumatate fata de anul trecut pe camere video, lucru pe care l-am anticipat", adauga el.

Explicatia pentru faptul ca LCD-ul este inca un produs relativ de succes intr-o piata in picaj este ca LCD-urile fac parte oarecum din categoria produselor de baza, iar rata de penetrare este foarte mica pentru aceasta categorie.

"Daca luam in calcul ca incepand cu lansarea in Romania a televizoarelor cu ecran plat (LCD sau plasma) s-au vandut un numar de aproximativ 850.000 unitati, raportat la un numar de 7,6 milioane locuinte, rezulta o penetrare de 11-12%. Daca scadem din aceaste cantitati produsele vandute B2B si faptul ca in mediul urban, mai ales familiile cu venituri medii-mari detin 2 astfel de televizoare, rata de penetrare este cel mai probabil de sub 10%", explica directorul de vanzari al JVC.

Cresterea vanzarilor pe aceasta categorie poate fi influentata in acest an de introducerea pe scara larga a televiziunii digitale si mai ales a continutului High Definition difuzat, este de parere el.

"Cu cat mai repede cu atat mai bine pentru piata. De asemenea, daca un operator de DTH ar adauga in oferta canale HD, odata cu popularizarea HD, cererea de televizoare digitale LCD sau plasma ar creste automat. Educarea pietei este intotdeauna un factor important in cresterea vanzarilor pe un anume produs, si exact acest lucru lipseste.

Faptul ca nu exista suficient continut digital HD (doar la nivelul orasului Bucuresti), precum si faptul ca nu exista destule informatii cu privire la acesta, influenteaza in mod clar vanzarile: suntem inca tara din Europa cu cea mai mare pondere de televizoare CRT vandute din total vanzari televizoare (CRT plus plasma si LCD)."

LCD-ul creste afacerile retailer-ilor, dar ii scade profitabilitatea

Cifra de afaceri inregistrata de JVC in 2008 a fost saltata de camerele video, la aproximativ 8,5 milioane euro. Cifra include si piata din Bulgaria, intrucat activitatea celor doua tari este coordonata de biroul din Romania, iar procentual, afacerile se impart in mod egal intre cele doua tari.

JVC Romania vrea sa creasca afacerile reprezentantei locale si a celei din Bulgaria a producatorului japonez de electronice pana la 9,5 milioane euro in acest an, mai mult cu circa 11% fata de 2008.

In prezent, mixul de vanzare s-a modificat fata de 2008, ponderea volumului promotiilor a crescut foarte mult, intrucat este o provocare sa reusesti sa obtii margine de profit pe LCD, aceasta este deja minuscula. "Este o cursa infernala, in care LCD-ul creste cifra de afaceri a retailerului, insa de cele mai multe ori influenteaza puternic negativ profitabilitatea.

Piata este foarte volatila, o oferta agresiva de pret poate modifica cu usurinta clasamentele cotelor de piata. Cantitatile mici care se vand pe piata camerelor video, de exemplu, pot face ca un brand sau un altul sa ‚fure’ cota de piata de la competitie, dar nu neaparat ca o crestere organica, ci doar ca efect al ofertei punctuale si al volumului de piata la care te raportezi", spune Bogdan Pasat.

JVC a creat in 2009 un nou model LCD super slim, LT-42WX70, care va fi disponibil in Romania incepand cu aceasta luna.

Clientii targetati pentru acest nou model sunt in special fotografii profesionisti si fotografii amatori “entuziasti” care folosesc camere foto D-SLR.

JVC vrea sa creasca pana la 9,5 mil. euro in Romania, pe o piata in scadere

JVC vrea sa creasca pana la 9,5 mil. euro in Romania, pe o piata in...