Anul trecut, compania a avut afaceri de 102 milioane euro in anul 2010, in crestere cu 60% fata de 2009, detinand astfel in jur de 70% din totalul pietei locale de comet online de electronice si IT de 145 de milioane de euro.

Cresterea s-a datorat diversificarii portofoliului prin introducerea de noi produse si servicii, eficientizarii si automatizarii proceselor interne si atragerii unui numar mare de clienti din mediul de business.

Compania a fost anul trecut printre primii retaileri care au vandut produse foarte populare printre care tableta iPad si modelul iPhone 4, create de Apple.

Printre noile produse introduse in portofoliu anul trecut s-au numarat electrocasnicele si produsele de ingrijire personala, iar de curand compania a inceput sa comercializeze filme pe DVD si in format Bluray.

“In 2011 ne vom concentra pe adaugarea unor categorii noi de produse si pe dezvoltarea organica a tuturor categoriilor din portofoliu. Retailul online va ajunge la 20% din totalul pietei de retail din Romania pe segmentele pe care activam si vom contribui activ la atingerea acestei cifre,” a afirmat Iulian Stanciu (foto), director general eMag.

Astfel, un alt motiv care a dus la cresterea importanta a eMag anul trecut este faptul ca din ce in ce mai multi consumatori incep sa cumpere online datorita preturilor mai mici, dar si flexibilitatii.

Evolutia eMag intre 2006 si 2010:

Potrivit datelor eMag, circa 20% dintre cei 7,8 milioane de utilizatori de internet din Romania viziteaza lunar site-ul, in ultimul trimestru al anului trecut traficul ajungand la 1,7 milioane de vizitatori unici.

Citeste si:

In urmatoarea perioada, conducerea retailerului isi doreste sa lanseze noi servicii si categorii de produse, care vor face dintr-un model de business lansat in premiera in Romania, dupa cum au spus reprezentantii companiei.

“Tehnologiile evolueaza extrem de rapid, produsele depasind granitele categoriei lor in cursa pentru oferirea de continut personalizat si integrat. Vorbim despre smartphone-uri si tablete, aflate intre IT si telecom, SmartTV intre electronice si IT si multe alte produse inteligente. Vom incerca sa aducem toate tehnologiile noi pe piata romaneasca,” a spus Radu Apostolescu.

eMag a avut anul trecut o cota de aproximativ 25% pe piata laptopurilor, de 20% pe segmentul foto-video, 21% in domeniul printingului, de 10% pe zona de smartphone-uri si 9% in ceea ce priveste vanzarile de televizoare LCD.

Pe segmentul echipamentelor electrocasnice, compania si-a propus pentru acest an sa obtina o cota de 5% din piata, adica vanzari de circa 15 milioane de euro.

Compania opereaza pe langa site-ul emag.ro si sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova.

Site-ul a fost lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, iar din primavara lui 2009 face parte din grupul Asesoft, controlat de Sebastian Ghita si Iulian Stanciu, dupa ce compania Asesoft Distribution a cumparat 51% din actiunile retailerului.

Din grupul Asesoft fac parte companiile Asesoft Distribution (distributie de electronice si IT cu un business de 145 de milioane de euro anul trecut), Flanco International (retailer detinut in proportie de 60% cu afaceri estimate de circa 100 mil. euro in 2010), eMag (retailer online cu afaceri de 102 mil. euro) Asesoft Net (divizia de online si dezvoltare de aplicatii web care dezvolta comparatorul de preturi Shopmania), Asesoft Smart (integrator de sisteme audio-video), TeamNet (dezvolta si implementeaza aplicatii software) si compania de telecomunicatii 2K Telecom.

Sursa tabel: Ministerul de Finante, eMag.