Japonia a inregistrat anul trecut primul deficit comercial din peste trei decenii, ca urmare a cresterii puternice a importurilor de energie dupa dezastrul de la Fukushima, o lovitura puternica pentru o economie construita pe exporturi, scrie Reuters, preluat de Mediafax.
Ani de zile, Japonia a folosit o economie orientata spre export pentru a sustine dezvoltarea unor branduri globale precum Toyota, Sony sau Canon, si o forta industriala invidiata la nivel global.

Date oficiale care urmeaza sa fie anuntate miercuri vor arata ca tara a inregistrat deficit comercial pentru prima data din 1980, in contextul achizitiilor de combustibili fosili pentru a compensa pierderea productiei de energie nucleara.

Japonia ar putea anunta, miercuri, un deficit comercial de 2.400 miliarde de yeni (31,2 miliarde de dolari), afirma Seiji Adachi, senior economist la Deutsche Securities.

Economistii se asteapta ca Japonia sa ramana pe deficit comercial in urmatorii ani, ca urmare a dezastrului de la Fukushima, care a fortat oprirea celor mai multe centrale nucleare din tara.
Deficitul comercial ar putea atinge un maxim de 5.000 de miliarde de yeni in 2015, din cauza importurilor scumpe de energie, a declarat Hiroaki Muto, senior economist la Sumitomo Mitsui Asset Management.

Comertul nipon ar urma sa revina ulterior pe surplus, insa trendurile pe termen lung indica o diminuare a excedentului. Aprecierea yenului la un nivel record fata de dolar anul trecut, 77 de yeni pe dolar comparativ cu peste 250 yeni pe dolar in 1980, pune presiune pe competitivitatea exportatorilor niponi si incurajeaza transferul productiei in afara tarii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri