"Fuziunea ar indeparta principalul concurent regional al OMV", a adaugat agentia de reglementare a concurentei din cadrul Uniunii Europene.

Critica se refera la vanzarea de benzina si motorina in Austria, Ungaria si Slovacia si exprima pozitia Comisiei Europene in cadrul raportului de 134 de pagini.

OMV va avea ocazia sa raspunda la acuzatii, fie prin incercari de a convinge Comisia ca evaluarea a fost gresita, fie oferind solutii pentru remedierea problemelor identificate de executivul european.

Comisia sustine ca OMV, care a facut o oferta nesolicitata pentru MOL si care opereaza rafinaria Schwechat din Austria, va cumpara doua rafinarii ale MOL, Duna din Ungaria si Slovnaft in Slovacia.

Un proprietar unic ar putea anula competitia in sectorul combustibililor pentru aeronave. Comisia sustine ca oricare dintre aceste trei rafinarii ar putea aproviziona aeroportul din Viena, asigurand astfel concurenta dintre OMV si MOL.

"Presiunile concurentiale ar disparea daca cele trei rafinarii ar avea un singur proprietar", sustine Comisia.

Executivul european considera ca achizitia propusa ar putea diminua concurenta in Austria, Ungaria si Slovacia pentru benzina, motorina, combustibili grei si combustibili pentru aeronave.

Citeste si:

De asemenea, ar declansa ingrijorari legate de concurenta pentru bitum in Ungaria si Slovacia si pentru vanzarea cu amanuntul a benzinei si a motorinei in Ungaria, Slovacia si Romania, mai mentioneaza Comisia.

Reprezentative sunt concluziile Comisiei in cazul pietei de bitum din Ungaria, unde tranzactia ar oferi OMV posibilitatea de a majora preturile. Clientii sustin ca "au numai doua alternative: MOL si OMV".

OMV a aratat ca este interesat de licitatia pentru un pachet de 26% din actiunile companiei petroliere integrate croate INA, iar jucatorii de pe piete se asteapta in prezent la o batalie pentru preluarea detinerii intre OMV si concurentul ungar MOL.

"Daca guvernul croat incepe un proces transparent de privatizare, OMV ar fi interesata, in principiu, sa fie invitata sa ia parte la acesta", potrivit Reuters.

MOL, care a respins o oferta de preluare facuta de OMV, detine deja un sfert din actiunile companiei INA, controlata de stat si poarta negocieri cu autoritatile croate in vederea majorarii participatiei sale la INA.

Analistii au spus ca OMV incearca sa cumpere actiuni la INA si ca o incercare de a impiedica MOL sa isi construiasca mai multe ziduri de aparare impotriva unei eventuale preluari.