Grecia are dreptul exclusiv de a utiliza marca de branza Feta, a hotarat ieri Curtea Europeana de Justitie, respingand un apel formulat de Danemarca si Germania, care solicitau ca si producatorii din cele doua state sa poata folosi aceeasi denumire.


"Hotararea Justitiei este o victorie pentru Grecia, care are o traditie de aproximativ 6.000 de ani", considera Valeriu Steriu, presedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL).

PIERDERI. Pentru Danemarca acest verdict este o mare lovitura, in conditiile in care aceasta tara ocupa locul doi in lume in topul producatorilor de Feta. Grecia produce, anual, circa 115.000 de tone de Feta, iar Danemarca produce 27.000 de tone. "Danemarca si de altfel nici o alta tara europeana nu vor mai putea sa comercializeze branza Feta sub aceasta denumire. Pot cel mult sa precizeze pe ambalaj branza de tip Feta, dar au nevoie de un alt nume pentru produs", a declarat Steriu.

CALM. Nici producatorii autohtoni de branzeturi nu vor mai avea voie sa-si "boteze" marfa Feta, insa aceasta nu pare a fi o problema. "In mod surprinzator, pentru consumatorul roman, telemeaua de oaie si de capra este un produs superior branzei Feta. De aceea, noi nici nu ne vindem produsele sub aceasta denumire pe piata interna", spune Jean Valvis, presedintele grupului LaDorna. Mai mult, Romania nu exporta la ora actuala branza cu denumirea de Feta, ci telemea, spune Steriu. "Feta greceasca este telemeaua de oaie autohtona, intre aceste doua tipuri de branza existand doar mici diferente in procesul de fabricatie", a precizat el.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri