Vanzarea acestui brand elimina ingrijorarea privind incalcarea legislatiei in domeniul concurentei, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene.

In urma deciziei UE, companiile au convenit reducerea pretului achizitiei diviziei de la 1,28 miliarde de euro la 1,21 miliarde euro, a anuntat Sara Lee.

"Renuntarea la Sanex este o mare dezamagire pentru companie, intrucat brandul era considerat atractiv, pozitionat imediat dupa marci importante la nivel mondial", a declarat Richard Withagen, analist la compania SNS Securities din Amsterdam.

Sanex va putea fi vandut pentru circa 300 milioane euro, considera Withagen.

Citeste si:

Unilever, al doilea mare producator de bunuri de larg consum din lume, a cumparat divizia Sara Lee pentru a se concentra pe brandurile internationale.

Combinarea brandului Sanex cu Dove si Rexona 'ar fi condus probabil la cresteri de preturi in Olanda, Danemarca, Marea Britanie, Spania si Portugalia, prin inlaturarea principalului concurent al companiei", potrivit CE.

Unilever este prezent pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, care coordoneaza regiunea formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova.

Compania detine o fabrica la Ploiesti si are in portofoliu marci precum Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Clear, Sunsilk, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Napoca si Lipton.