Tot in cazul contractarii serviciilor de transfer de date, clientul trebuie sa verifice daca tehnologia folosita de operatorul ales permite asocierea la nivelul aceluiasi numar de telefon (SIM) a serviciilor de voce cu serviciile de date, in unele cazuri existand o incompatibilitate intre acestea, spune, la randul ei, Alina Vizitiu, avocat in practica de IT, media si telecom a NNDKP.

Alte aspecte despre care clientii trebuie sa se informeze inainte de incheierea contractelor sunt cele legate de aria de acoperire, indeosebi atunci cand vorbim de servicii de transfer de date, avand in vedere ca tehnologia folosita de operatori in anumite zone ale tarii (e.g., UMTS, EDGE sau GPRS) poate influenta in mod direct viteza/calitatea serviciilor.

Mai trebuie notat faptul ca o clauza contractuala care prevede o “viteza maxima” a transferului de date nu garanteaza in mod automat si un transfer continuu la viteza respectiva, ci doar indica faptul ca transferul de date poate atinge, in conditii optimime (dar intalnite doar in teorie – n.r.), viteza indicata. In majoritatea cazurilor, operatorii isi limiteaza raspunderea contractuala fata de acest aspect si includ in contracte clauze prin care se exonereaza de raspundere in cazul in care viteza nu atinge pragul maxim indicat.

Citeste si:

“Un alt aspect de mentionat este cel cu privire la modalitatea de pro-ratare a serviciilor incluse in abonamentul lunar ales (un numar de minute, mesaje, volum de trafic de date). In cele mai multe cazuri, atunci cand prima factura este emisa de operator dupa doar cateva zile de la momentul incheierii contractelor, minutele incluse, mesajele sau traficul de date vor fi calculate proportional cu numarul de zile calculate de la prima zi de contract si pana la data primei facturi”, spune avocatul.

Citeste mai multe despre contractele telecom intr-un material amplu al wall-street.ro.

Contractele telecom: La ce trebuie sa fii atent si ce sa faci daca iti sunt incalcate drepturile

Contractele telecom: La ce trebuie sa fii atent si ce sa faci daca...