Te intrebi daca continutul pe care il pui pe Facebook “are priza” la oameni? A construi o pagina de companie pe reteaua sociala americana si a atrage cat mai multi fani este doar o latura a monedei. A crea continut consistent este insa cu totul altceva si necesita alte abilitati – vezi mai jos cateva ponturi despre cum sa masori feed-back-ul de pe Facebook.
Multe business-uri pun la punct o pagina Facebook si apoi considera ca principala masura a succesului consta in numarul de fani pe care ii atrage. Acest lucru nu este insa complet relevant – trebuie sa stii cat din acei fani interactioneaza efectiv cu pagina, cat de activi sunt si cati impartasesc continutul pus de tine pe reteaua sociala americana.

Unele studii internationale citate de Mari Smith, social media speaker si trainer, indica faptul ca 90% dintre utilizatorii Facebook nu se mai intorc niciodata pe pagina careia i-au dat la un moment dat “Like”. Acestia interactioneaza si vizualizeaza doar continutul din feed-ul de stiri. Deci scopul tau este sa te asiguri ca scrii post-uri relevante care sa prinda un loc fruntas in preferintele feed-ului de stiri ai fanilor tai, sa primeasca comentarii, like-uri si sa fie impartasite.

Pentru a accesa statisticile de masurare acceseaza “View Insights” din panel-ul de Admin in partea din dreapta-sus a paginii de fani. Aceste statistici sunt accesibile paginilor cu mai mult de 30 de fani, deci daca abia ti-ai facut pagina trebuie mai intai sa atragi primii 30 de fani.

Monitorizeaza statisticile fiecarui post in parte

Pe pagina de fani ai acces la trei resurse

1. Posturile puse de tine
2. Numarul de impresii
3. Ponderea feedback-ului

Pentru a clarifica – impresiile arata numarul de ori in care post-ul tau a aparut pe wall-ul fanilor tau, in feed-ul de stiri, comentat sau “liked”. Pentru a vedea numarul de vizualizari mult mai clar, du-te la Insights – Interactions – Post Views, unde apar numarul de fani dar si non-fani care au interactionat cu post-ul tau.

Ponderea feedback-ului se calculeaza luand numarul total de comentarii plus Like-uri impartit la numarul total de impresii. (vezi fotografia alaturata)

Recomandarea expertului social media Smith este de a te axa mai mult pe ponderea feedback-ului – aceasta trebuie sa fie cat mai mare. Numarul de impresii poate sa te induca in eroare – bineinteles, este placut sa crezi ca zeci de mii de utilizatori Facebook au vazut continutul tau dar, pana la urma, te intereseaza si cati interactioneaza cu el.

Monitorizeaza zilnic feedback-ul materialelor scrise de tine

Analiza integrata in Facebook include patru componente principale

1. Numar total de like-uri pe o zi anume
2. Numar total de comentarii
3. Numar total de oameni care s-au dezabonat
4. Numar total de “unlike”-uri.

Numarul de persoane ce se dezaboneaza de la pagina de companie este deseori trecut cu vederea de cei mai multi utilizatori. Atunci cand un fan decide ca nu mai vrea sa primeasca in feed-ul de stiri post-uri de la tine inseamna ca ti-a dat “unsubscribe”. Aminteste-ti ca acesta este un lucru rau, intrucat cei mai multi fani vad ceea ce scrii pe wall-ul propriu, si nu pe pagina ta.

Primele doua motive pentru care fanii renunta la a primi stiri de la tine sunt postarea prea frecventa si postarea continutului nerelevant.

Nu poti vedea cu exactitate cine sunt fanii care au eliminat din stirile primite pagina ta si nici care material a primit “unlike” sau “unsubscribe”. Poti vedea doar numarul total, in orice zi. Este vital sa urmaresti aceste statistici. E important sa iti pastrezi “veteranii”, cei activi, in “portofoliul” tau de fani.

Al patrulea punct reprezinta fanii care au ales sa paraseasca definitiv pagina de fani. In cazul dezabonarii, ei mai pot cel putin intra pe wall-ul tau si sa comenteze sau sa dea “like”. In cazul celor ce au parasit complet pagina ta, acest lucru nu mai este posibil. La fel, lucrurile care ii imping pe fani sa paraseasca definitiv pagina ta de companie sunt postarile prea dese sau irelevante.

Poti sa gasesti unlike-urile in Insights – Users – al treilea grafic = New Likes si Unlikes.

Prin intermediul Facebook Insights poti sa monitorizezi si mai multe lucruri – Pagini Vizualizate (zilnic, saptamanal si lunar), activitatea zilnica pe pagini, date demografice sau consum de media.

Monitorizeaza zilnic numarul de abonati si unlike-urile si iti vei da seama daca mergi in directia potrivita sau trebuie schimbata strategia – incearca sa variezi, sa incarci si fotografii, video, sa pui link-uri si sa schimbi statusul paginii de fani pentru a scadea numarul de unlike-uri si dezabonari. In timp, o sa identifici ce functioneaza si ce nu.

Ai putea lua in considerare crearea unei pagini Excel in care sa treci aceste date pentru a le vizualiza mai usor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri