Trusted Brands 2011 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au nominalizat ei insisi marcile in care au incredere si le-au evaluat apoi in functie de criteriile "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti ai Reader’s Digest din cele 16 tari europene. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.

Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2011 aduce o crestere a increderii in marcile romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011), la Ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la Magazine de electrocasnice, Domo ocupa in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010). Brandul Mercedes pierde inca un loc pe podiumul Automobilelor: dupa ce, anul trecut, a fost detronat de Dacia, in 2011 a fost devansat in topul preferintelor romanilor si de Volkswagen.

Castigatorii Trusted Brands Romania 2011:

Categorii europene:

Citeste si:

- Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Orange
– Camere foto: Sony
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Danone
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV

Cele mai de incredere institutii si profesii

Cat despre increderea in institutii, cel mai afectat s-a dovedit a fi mediul bancar, care a scazut in Romania de la un procent de incredere de 43% in 2010, la 29% in 2011, desi la nivel european increderea in banci a crescut in acest an cu o medie de 3 procente. Rezultatul plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa la sectiunea incredere in institutiile bancare. Tot pe ultimul loc ne situam si in privinta increderii in Guvern (6% fata de 23% media europeana), iar increderea in Justitie se situeaza cu 20 de procente sub media europeana. Pe de alta parte, increderea romanilor in institutia casatoriei ramane si in 2011 cea mai mare de pe continent.

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (91%) si farmacistii (86%). Si ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas neschimbate. Romanii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au incredere in ei), dealerilor de masini (doar 12%) si fotbalistilor (16%). Mai mult, la aceste trei categorii neincrederea populatiei este mai mare decat anul trecut.