Cele 15 branduri lider anul acesta sunt: Pampers, Mercedes-Benz, Dr. Oetker, BMW, Ariel, National Geographic Channel, Samsung, Gillette, Bosch, Audi, Antena 1, Pro TV, Facebook, Discovery Channel si Nivea.

„Mercedes- Benz, BMW si Dr Oetker se mentin in grupul brandurilor lider ca si in editiile trecute. Procter & Gamble este compania care propulseaza anul acesta trei branduri in grupul liderilor: Pampers, Ariel si Gilette. Brandurile locale se mentin in preferintele consumatorilor romani, aproximativ 25% dintre brandurile validate ca superbrand fiind marci romanesti", potrivit unui comunicat de presa al Superbrands Romania.

Romanii apreciaza ca fiind superbranduri: Antena 1, Pro TV, BCR, Banca Transilvania, Catena, Borsec, Napolact, Timisoreana, Plafar, Ursus, Scandia Sibiu, eMag, Dedeman, Bunica si Radio Zu”, potrivit unui comunicat de presa al Superbrands Romania

Aproximativ 300 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand in Romania, in cadrul editiei a 6-a a programului Superbrands.

„Cel mai bine reprezentate categorii economice in lista brandurilor validate Superbrands in Romania sunt : segmentul media, industria auto, servicii financiare, tehnologii, telecom, FMCG: electronice si electrocasnice, ingrijire personala, farmacii, bauturi. Categoriile economice care nu se regasesc in lista de branduri cu statut de Superbrand sunt industria de petrol si gaze, si marile centre comerciale’, mai scris in comunicatul de presa trimis de Superbrands Romania.

Cum se face selectia brandurilor

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obtinuta in baza metodologiei internationale Superbrands care cuprinde doua etape. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 25 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding, a asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand 1.395 de branduri din 52 de categorii.

Citeste si:

Criteriile luate in considerare in procesul de selectie au fost incredere, calitate si diferentiere pe piata, aplicate in toate programele ce se desfasoara in lume.

In urma acestei selectii, 578 de branduri calificate au fost incluse in cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania cu sprijinul IPSOS, pe un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori romani, la nivel urban.
Rezultatele finale ale cercetarii reflecta optiunile consumatorilor romani pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piata din Romania.

Organizatia Superbrands desfasoara in prezent programe pentru 2013 in peste 80 de piete ale lumii printre care Australia, Austria, Brazilia, China, Cehia, Coreea, Egipt, Germania, Grecia, Ungaria, India, Israel, Guatemala, Japonia, Iordania, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore , Slovacia, Spania, Turcia , SUA.

Superbrands Romania a intrat sin Romania in 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates, organizata dezvoltand programe culturii de branding locale.