Reteaua este afiliat exclusiv pentru regiunea Europei Centrale si de Est a Burston-Marsteller, una dintre cele mai importante retele de relatii publice si comunicare din lume, fondata in 1953 si cu sediul la New York.

“Suntem o companie care s-a lansat in criza si cred ca avantajul nostru este ca suntem o agentie mica si flexibila. Acum este era agentiilor mici, iar avantajul este ca poti oferi preturi mai mici ca urmare a unui numar redus de angajati si, de asemenea, exista un echilibru intra costuri si calitate”, spune Severin Heinisch (foto 1).

Romania ar putea ajunge anul acesta locul al treilea in regiune

Chapter 4 Group, o companie de relatii publice fondata la final de 2009, are 50 de angajati si birouri in Austria, Romania, Serbia, Ungaria, Bulgaria, Macedonia si Bosnia-Hertegovina. In total, reteaua ofera insa servicii in aproximativ 20 de tari din regiune, in jumatate dintre ele (printre care Cehia, Albania, Moldova, Polonia, Rusia, Ucraina, Croatia, sau Kosovo), Chapter 4 avand parteneri.

„Anul trecut am avut venituri (fee income) de 2,4 milioane de euro, cele mai mari piete fiind Austria, Ungaria, Serbia la egalitate cu Bulgaria, iar apoi Romania. Biroul din Romania este unul dintre cele mai noi din retea, dar prinde repede din urma celelalte tari. Va ajunge cel putin locul al treilea anul acesta si pe viitor ar trebui sa devina numarul doi”, afirma seful Chapter 4 Group.

Idei din Romania exportate in alte tari

Severin Heinisch, un manager cu experienta de peste 20 de ani in comunicare, nu a precizat in cat timp ar putea deveni Romania a doua tara ca venituri pentru retea. Daca se va intampla acest lucru, tara noastra va lua locul Ungariei in top.

“In Europa de Est, businessul depinde foarte mult de zona politica, iar, de exemplu, Ungaria devine o piata dificila pentru investitorii internationali. Pe de alta parte, devine o oportunitate in ceea ce priveste comunicarea de criza pentru ca multe companii vor sa plece sau vor sa reduca activitatile de comunicare. In schimb, Romania este o societate foarte deschisa, care adopta lucruri noi. Aici sunt oameni cu idei proaspete si sunt multe idei pe care le lansam in Romania si apoi le dezvoltam si in alte tari. De asemenea, Romania are o pozitie exceptionala in regiune pentru investitori si este o tara care se dezvolta foarte rapid din punct de vedere economic”.

Citeste si:

Biroul din Romania al Chapter 4 a fost deschis in ianuarie 2012, actionarii acesteia fiind Chapter 4 Communication Consulting (30%), Ioana Manoiu (17%) si Felix Tataru (53%), conform datelor de la Registrul Comertului. Compania este condusa de Raluca Ene (foto 2).

Greu de mentinut echilibrul intre costuri si calitate

Agentia are cinci angajati si lucreaza cu circa 30 de clienti locali si internationali, atat prin contracte anuale cat si pe baza de proiect. Printre clientii Chapter 4 Romania se numara Farmec, Gedeon Richter, Ericsson, Ixia, Plaut, Lactalis (pe baza de proiect) sau Lufthansa.

Anul trecut, compania a avut venituri de circa 180.000 de euro, mai mult cu 100.000 de euro fata de 2012.

“Inca este mult loc de crestere si ne asteptam la o majorare de 15% a veniturilor anul acesta. Mergem la pitch-uri, dar si la prezentari directe pentru ca primim recomandari, in special, pentru companii din IT. Piata este destul de dinamica, dar este tot mai greu sa mentii un echilibru intre costuri si calitate”, afirma Raluca Ene, managing director al Chapter 4 Romania.

Piata de relatii publice este estimata la circa 30 de milioane de euro, iar cei mai mari jucatori sunt McCann PR, Graffiti PR, Porter Novelli Romania, GMP PR si Oxygen PR.