GMP PR este o companie lansata in 2007 de Ioana Manoiu (managing partner al GMP PR) si Felix Tataru (presedinte al grupului GMP) , care anul trecut a avut afaceri de 1,68 milioane de euro si un profit net de 96.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Pe de alta parte, in 2013, agentia a avut o cifra de afaceri de 1,57 milioane de euro si profit net de 90.000 de euro.

“Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, GMP PR este un business matur. Ca obiectiv de business ne propunem sa pastram acelasi ritm de crestere cu piata. Dupa efectele reducerii drastice de bugete pe care le-m resimtit acum trei ani, am avut cresteri de pana in 10% in fiecare an, atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri cat si profit. Obiectivul nostru este sa mentinem aceast ritm de crestere”, explica Diceanu.

GMP PR face parte din GMP Group, un grup independent de comunicare fondat in 1998 de antreprenorul Felix Tataru si format din sase agentii: GMP Advertising (creatie), GMP PR (relatii publice), Webstyler (digital), Chapter 4 (relatii publice), Point Public Affairs (comunicare strategica si public affairs) si Go Studio (branding si design grafic).

Colaborarile cu clientii dureaza, in medie, patru ani

Agentia de relatii publice lucreaza pentru clienti precum OMV Petrom, Holcim Romania, Domo SRL, FrieslandCampina, Henkel, Roca, Cemacon, Noriel, Casa de Insolventa Transilvania, Hame Romania, VIACOM, GSK, Michelin Romania.

De la inceputul anului compania a inceput sa lucreze cu Federatia Romana de Fotbal, Domo si VIACOM.

“GMP PR are un portofoliu constant in care durata medie a unui contract este de patru ani, Din fericire in acest an nu am incheiat colaborari”, spune Ana-Maria Diceanu. Ea adauga ca de la inceputul anului GMP PR a participat in medie la doua pitch-uri pe luna si ca agentie este in general invitata la toate licitatiile in care nu are clienti competitori in portofoliu.

Legat de bugetele companiilor pentru relatii publice, Diceanu afirma ca ultimii ani au adus scaderi continue, dar 2015 a insemnat o revigorare.

Granitele dintre PR si marketing se dilueaza, batalia pe bugete continua

“Industria de PR este pusa in fata unei realitati: din cauza diluarii granitelor dintre PR si marketing mai multe competente ajung sa concureze pe acelasi buget: digital, agentii de media, agentii de PR, etc. Este totusi o ocazie ca noi sa ne demonstram rolul de consultant strategic si sa demonstram cu rezultate impactul PR-ului in business. Cresterea resimtita este undeva la 3-4%", explica managerul.

Reprezentanta GMP PR crede ca industria locala de relatii publice are foarte mult loc de crestere in contextul in care piata este evaluata la 25-30 de milioane de euro, in timp ce la nivel global domeniul este de circa 13,5 miliarde de dolari si 85.000 angajati.

"Top 10 global cumuleaza 4,8 miliarde dolari din acest total. Anul trecut cand piata din Romania stagna, industria globala de PR crestea cu 7 %. Este stiut ca si noi urmam trendurile globale cu un mic decalaj, deci ma astept sa se vada si la noi o crestere in urmatorii doi ani. Bugetele campaniilor au urmat cumva un trend global si anume acela de a nu mai lua in calcul reach-ul, ci abordeaza o strategie in directia <<reach people that counts>>. Cu alte cuvinte, vedem campanii mai bine targetate, cu rezultate calitative mai bune, si, ca o consecinta, o eficientizare a bugetelor", spune Diceanu.

Bani mai putini, obiective clare

Managerul GMP PR afirma ca nu se mai concep campanii cu bugete mari, ci cu sume medii, dar obiective foarte clare.

Citeste si:

“Noi am inceput sa comunicam foarte mult cu stakeholderi de nisa, sa comunicam mai mult cu presa locala, sa organizam caravane in comunitati mici in care avem obiective clare de informare, de educare, de evaluare a staraii de sanatate etc. Echipa noastra de BTL este zi si noapte in calatorii pentru astfel de proiecte”, explica specialistul in comunicare.

Compania are 31 de angajati (consultant in PR, social media si BTL), iar in prezent trei specialisti: pentru social media, de corporate PR si de BTL.

“Cele mai profitabile servicii sunt cele de consultanta strategica, ceea ce ne bucura pentru ca putem spune ca PR-ul sta la masa cu managementul atunci cand acestia realizeaza strategia de business. Aceste contracte includ de cele mai multe ori campanii reputationale si consultanta de criza. Ca urmare a erodarii increderii in multe din business-uri, dar si expansiunii social media, comunicarea de criza este una dintre prioritati. Rapoartele internationale arata ca 50% dintre companii se asteapta sa intampine o criza si cu toate acestea 49% nu au niciun plan. Insa este loc de crestere in zona serviciilor de consultant”, afirma Ana-Maria Diceanu.

Accent pe servicii de masurare si cunoasterea consumatorilor

Managerul spune ca printre obiectivele pentru 2015 s-au numarat dezvoltarea instrumentelor de masurare a campaniilor, crearea unei echipe care sa ajute agentia sa inteleaga mai bine oamenii si dezvoltarea unei platforme pentru parintii cu copii sub sapte ani.

“Noile tehnologii ne-au pus in fata unei noi realitati: big data, o avalansa de informatii care sunt tot mai multe de la an la an. Intrebarea este ce facem cu aceste date? Cum le structuram si cum le folosim. Momentan raspunsul nostru este analiza, measurarea si cercetarea. Anul acest am investit foarte mult in masurarea rezultatelor de PR care sa arata cum acestea sustin obiectivele de business la clientilor nostri”, explica reprezentanta GMP PR.

Echipa de masurare a GMP PR este formata din doi analisti care in perioada urmatoare vor trece prin mai multe traininguri. Pe de alta parte, compania si-a format un grup de specialisti care sa-I ajute pe angajati sa inteleaga mai bine oamenii carora li se adreseaza campaniile de comunicare.

"Ne-am consolidat o echipa de experti cu care lucram si care ne ajuta sa intelegem consumatorul mai bine: psiholog, antropolog, sociolog, medic, nutritionist etc. Dorim sa extindem aceasta echipa de experti si sa o completam cu profesionisti din alte domenii care sa ne ajute la intelegerea corecta a celor carora ne adresam in cadrul campaniilor noastre. Un alt obiectiv este dezvoltarea platformei Protejam copilaria. Acesta este un proiect pe care l-am initiat cu Societatea Romana de Pediatrie iar acum a fost adoptat in totalitate de GMP PR. Este o platforma de educare ce se adreseaza parintilor cu copii intre 0-7 ani si care pune fata in fata parinti si specialisti din domeniul sanatatii si nutritiei", mai spune Diceanu.

GMP PR este unul dintre primii zece jucatori de pe locala de PR, cele mai mari companii in domeniu (dupa cifra de afaceri din 2014) fiind McCann PR, V+O Communication si Graffiti PR, potrivit publicatiei Forbes.