“Asa-zisele fapte bune realizate pentru mediul inconjurator, educatie, medicina, cultura sau sport cresc popularitatea companiilor implicate. Asa cum reputatia unei persoane constituie un loc important in cariera, asa si reputatia companiei detine un procent de 90% in succesul pe termenul lung al acesteia. Totodata, activitatile de CSR ca parte a strategiei de marketing diferentiaza companiile de concurenta prin impactul social creat. Strategia de marketing a unei companii are un target clar si masurabil prin planul de marketing. In ultimul deceniu, companiile au inceput sa introduca CSR-ul ca instrument de marketing in campaniile realizate”, afirma Liana Marin.

MMC este un brand care reuneste companiile Mass Media Consulting (servicii de relatii publice) si Marin Media Consulting (CSR, organizare de evenimente, marketing) agentii fondate de catre Liana Marin, manager cu experienta in comunicare si vanzari in companii precum Realitatea TV si Analog TV.

Grupul MMC este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de marketing in zona de vest a tarii, iar, potrivit Lianei Marin, grupul este lider pe segmentul de relatii publice si CSR (corporate social responsability).

CSR-ul inseamna 20% din afacerile MMC

Activitatile de CSR inseamna in jur de 18-20% din cifra de afaceri de 650.000 de euro raportata de grup in ultimii cinci ani. In 2015, grupul MMC a avut afaceri de 0,5 milioane de euro, conform informatiilor oferite de Liana Marin. Datele de la Ministerul de Finante arata ca Marin Media Consulting a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 20.000 de euro si pierderi nete de 2.250 de euro. De asemenea, Mass Media Consulting, business despre care Liana Marin afirma ca este cel mai mare ca afaceri, este inregistrat ca "Marin Monica Daniela -intreprindere individuala", iar datele pentru acesta nu apar pe site-ul ministerului. Conform informatiilor oferite de proprietarul companiei, afacerile din 2015 au fost de 120.000 de euro.

Citeste si:

Grupul desfasoara de sapte ani activitati de CSR in domenii precum sport, cultura, medicina, educatie, mediu inconjurator. Printre clientii grupului se numara Clinica de Chirurgie Vasculara din cadrul Spitalului Judetean Timisoara, Timisoara Sarancens, World Judo Day Timisoara, Festivalul de Muzica Veche, Balul Vienez de la Timisoara (editia 1), The Gordian Knot RCM Timisoara, Neag Group, Sam’s Green, Asociatia Oncologica Parintele Arsenie Boca etc.

Companiile mari investesc in proiecte sustenabile, firmele mici in cazuri filantropice

“Companiile nationale si multinationale aplica in cele mai multe cazuri CSR-ul sustenabil spre deosebire de companiile mici care aplica un CSR la nivel filantropic sau social. Marile companii sunt acreditate GRI (Initiativa Globala de Raportare- standardul international de responsabilitate sociala corporativa) si realizeaza proiectele si raportarile conform principiilor in vigoare. Companiile mai mici, se raporteaza de cele mai multe ori la impactul in mass-media si popularitatea creata dupa finalizarea proiectului, indicatorii de masurare fiind realizati intern”, explica fondatoarea grupului MMC.

Ea adauga ca principalele diferente intre activitatile de CSR realizate la nivel national si cele locale tin de bugete si mod de masurare. Astfel, companiile care activeaza la nivel national au bugete de CSR de aproximativ 100.000 de euro pe an, in timp ce firmele locale au de 10.000 de euro.

CSR de tip emotional

Sefa grupului MMC adauga ca in Romania activitatile de CSR sunt in mare parte actiuni filantropice, urmate de cele socialr, sustenabile si, ulterior, de cele educationale.

"Datorita gradului de saracie din mediile rurale si a veniturilor mici pe cap de locuitor din tara, companiile aleg mai mult partea emotionala. Astfel se implica in proiecte CSR punctuale, rareori pe termen lung, precum dotarea unei scoli, renovarea locuintelor unor familii fara posibilitati, echiparea cantinelor sociale, echiparea scolilor cu mijloace de transport, strangere de fonduri pentru cazuri de boala. Se depun eforturi mari de catre ONG-urile «verzi» pentru cresterea responsabilitatii sociale in domeniul mediului si la noi in tara, dar legislatia nu le prea ajuta. Preconizez ca anul acesta CSR-ul va avea o crestere galopanta odata cu adoptarea noilor obiective de catre Adunarea Generala a ONU. Au fost adoptate 17 obiective de dezvoltare durabila pentru anul 2030. Ariile principale ale obiectivelor sunt eradicarea saraciei, accesul la educatie si minimizarea efectelor negative ale schimbarilor climatice", afirma Liana Marin.