Potrivit studiului, rata medie de deschidere a fost de 20.7%, fata de 19% din 2007, iar rata de clickthrough by opened a urcat de la 37.78% la 39.03%.

De asemenea, luna septembrie a fost cea mai buna din 2008 in ceea ce priveste ratele de deschidere (22,54%), in timp ce trimestrul cel mai slab este plasat in intervalul aprilie-iunie, cand rata de deschidere a fost de 19,72%.

Studiul Inside 2009 mai arata ca cele mai mari rate de deschidere le-au inregistrat campaniile cu subiecte scurte , de maxim 15 caractere.
Media de citire a articolelor a fost cuprinsa intre 1,45 si 1,58, cea mai buna luna fiind ianuarie. In plus, ziua cu cele mai bune deschideri a fost vineri, fiind urmata de zilele de miercuri si joi.

Intervalul orar care a performat cel mai bine pentru deschideri in 2008 este 12.01-15.00, similar cu 2007. Cresteri importante, de aproximativ 4%, se inregistreaza si in intervalul 19.00-22.00.

Domeniile de activitate cu cele mai mari rate de deschidere au fost: financiar-bancar (44.17%), retail (36.66%) si producatori (36.61%).

Studiul Inside 2009 analizeaza peste 60 mil. de emailuri, reprezentand un esantion de 6.234 de campanii trimise de White Image in 2008.

White Image este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de email marketing, gestionand anual un volum de peste 60 milioane de emailuri.