In 2007, piata creditelor de consum in Romania era de 15 miliarde euro.

"Estimam o crestere anuala de 15-20% a pietei, care ar putea depasi 30 miliarde euro pana in 2011, pe baza unei cresteri puternice a creditelor pentru consum si a consumului personal, care genereaza o cerere din ce in ce mai mare pentru produse si servicii financiare", a precizat Huetin.

El a explicat ca, la fel ca in alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania piata creditelor de consum este foarte competitiva.

Reprezentantul KBC Consumer Finance a mentionat ca datele macroeconomice ale Romaniei sunt favorabile, in conditiile in care este estimata o rata a inflatiei de 3,3% in 2010 si de 3% in 2011.
In ce priveste investitiile straine directe, acestea sunt estimate la 4,9 miliarde euro in acest an si de circa 4,77 miliarde euro atat in 2009, cat si in pentru in 2010.

In 2007, investitiile straine directe au fost de 7,07 miliarde euro, potrivit datelor BNR.

Citeste si:

El a mentionat ca grupul s-a orientat catre o companie de credite de consum, deoarece "este mai costisitor sa construiesti o retea bancara".

"Daca intri pe piata bancara, trebuie sa fii in varful pietei. Am ales creditele de consum deoarece ne ofera o platforma mult mai solida", a mentionat Huetin.

In ce priveste dezvoltarea KBC Consumer Finance in Romania, Huetin a mentionat ca grupul analizeaza posibilitatea de extindere in orase mai mici, iar in prezent compania se afla in faza de construire a retelei.

"Ne intereseaza asigurarile si domeniul bancar. Nu stim care va fi urmatorul pas, dar cu siguranta va fi in domeniul bancar sau al asigurarilor", a declarat directorul executiv KBC Group Andre Bergen.
El a mentionat ca grupul are o strategie de costuri reduse, iar atunci cand face investitii sunt luate in calcul si situatiile mai dificile, precum cea in care economia ar inceta sa mai creasca.