Facebook este cea mai populara retea sociala din lume cu peste 900 de milioane de utilizatori, dar utilizatorii nu sunt, totusi, satisfacuti de ea.

Google+, retea numita de unii, ironic, ca fiind un “oras parasit”, castiga insa in reputatie conform unui studiu al American Customer Satisfaction Index. Conform rezultatelor, ratingul Facebook a scazut cu 8 puncte, pana la 61, pe o scara de la 1 la 100, in timp ce Google+ a debutat direct pe locul 78, in linie cu Wikipedia.

Studiul a fost realizat in randul a 230 de companii. Companiile de social media sunt destul de slab cotate, reusind sa depaseasca, in medie, doar liniile aeriene, serviciile de abonamente TV si ziarele.

Rankingul a fost realizat in parteneriat cu compania de analiza ForeSee, care a determinat ca Google+ “a bifat” toate casutele pe care Facebook le-a ratat.

Citeste si:

Conform raportului, Google+ este mai placut de consumatori deoarece nu are advertising traditional, este mai axat pe protejarea intimitatii si ofera o experienta mobila mai buna. Pe de alta parte, utilizatorii Facebook se plang de reclame intruzive si probleme de protectie a intimitatii. Totodata, utilizatorii se plang de schimbarile dese ale interfetei.

“Facebook si Google+ concureaza pe doua fronturi critice: experienta clientilor si penetrarea pe piata. Google+ castiga clar primul punct in timp ce Facebook depaseste clar reteaua Google pe al doilea segment, deocmdata”, spune Larry Freed, presedinte al ForeSee. “Daca Facebook nu simte in prezent presiunea din partea clientilor, o va simti in viitorul apropiat”.

Alte site-uri sociale masurate au fost LinkedIn, Pinterest si Twitter, toate cu scoruri situate intre 61 si 69.

Google ramane in topul motoarelor de cautare, cu un scor de 82, Bing si Ask.com nu sunt deloc in spate, cu 81 si respectiv 80.