Conform companiei, timp de peste patru decenii, cautarea a constat, practic, intr-o corelare a cuvintelor cheie cu interogarile. Pentru un motor de cautare, cuvintele era doar atat - cuvinte. De exemplu, termenul "phoenix" are in Romania o semnificatie mult mai bogata. Acesta poate indica o formatie de muzica foarte cunoscuta in Romania, un oras din Statele Unite sau o pasare mitologica. De aceea, Google a creat un model inteligent, un "grafic", care intelege entitatile din lumea reala si relatiile dintre ele.

Knowledge Graph permite utilizatorilor sa caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaste - simboluri, celebritati, orase, echipe sportive, cladiri, forme de relief, filme, lucrari de arta si multe altele - si sa primeasca pe loc informatiile relevante pentru cautarea facuta. Este un prim pas esential catre cautarea de noua generatie, care are la baza inteligenta colectiva a internetului si ofera o perspectiva asupra lumii mai apropiata de cea a oamenilor.

"Knowledge Graph de la Google nu se bazeaza doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia si CIA World Factbook, ci actioneaza la o scara mult mai mare, vizand o acoperire si profunzime mult mai vaste. In prezent, Knowledge Graph contine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrari, obiecte, etc., precum si peste 18 miliarde de date concrete si relatii dintre aceste obiecte diverse. In plus, este adaptat in functie de ce se cauta si ce informatii exista pe internet", se spune in comunicat.

Potrivit sursei citate, cu Knowledge Graph, cautarea Google este mai eficienta in principal din trei puncte de vedere.

Astfel, Google "ofera un raspuns mai bun" - cuvintele pot fi ambigue, insa Google poate intelege diferenta si restrange rezultatele cautarii doar la ceea ce il intereseaza pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri ofera rezultatul care era de interes.

De asemenea, Google "genereaza cel mai bun rezumat" (cu ajutorul Knowledge Graph, Google intelege mai bine interogarea, asa ca poate sintetiza informatii despre acel subiect; de exemplu, pentru cautarea Maria Tanase, apar informatii despre perioada de viata, dar si detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cantareata). Pentru a alege ce informatii se afiseaza, Google analizeaza date agregate despre cautarile facute pe fiecare subiect. De exemplu, oamenii sunt interesati sa afle ce carti a scris Mircea Eliade, insa, in cazul lui Gheorghe Dinica, sunt mai interesati de filmele in care a jucat, decat de melodiile interpretate.

"Prin Knowledge Graph, utilizatorii pot intelege si relatiile dintre lucruri. Lucian Pintilie, unul dintre cei mai cunoscuti regizori romani, a regizat filmul «Balanta», realizat dupa cartea omonima a lui Ion Baiesu, iar interpreta rolului principal din film este Maia Morgenstern, care a jucat si in filmul «Patimile lui Christos», regizat de Mel Gibson. Toate aceste informatii sunt corelate in Knowledge Graph. Acesta nu este doar un catalog de informatii, ci reliefeaza si relatiile dintre ele", se spune in comunicat.

Citeste si:

De asemenea, Google "ofera profunzime cautarii si un sens mai larg", scrie Mediafax.

"Nu in ultimul rand, partea cea mai distractiva este ca utilizatorii pot face descoperiri neasteptate cu ajutorul Knowledge Graph. O noua cautare sau conexiune duce utilizatorul la o noua informatie. De exemplu: de unde a luat Matt Groening, creatorul familiei Simpson, ideea pentru numele lui Homer, Marge si Lisa, personajele serialului? Raspunsul il ofera informatiile despre familia lui", se spune in comunicat.

"Credem ca motorul de cautare perfect ar trebui sa inteleaga exact ce vor sa spuna utilizatorii si sa le ofere exact ceea ce isi doresc. In multe cazuri, putem sa dam raspunsul la urmatoarea intrebare chiar inainte de a fi formulata, intrucat informatiile pe care Knowledge Graph le prezinta sunt documentate in functie de ceea ce au cautat alte persoane. De exemplu, informatiile pe care Knowledge Graph le afiseaza despre Tom Cruise raspund in procent de 37% la interogarile ulterioare despre el", se mai spune in comunicat.

Functia "Altii au cautat si" din Knowledge Graph ofera la randul ei posibilitatea de a face noi descoperiri. De exemplu, o persoana care face o cautare dupa Varful Moldoveanu afla de locuri pe care poate nu le cunoaste, din Romania sau strainatate, precum varfurile Vistea Mare si Parangul Mare, din Romania, sau varful Varful Gerlachovský, din Slovacia.

Google a inceput sa implementeze treptat aceasta sectiune a Knowledge Graph pentru utilizatorii vorbitori de romana. Functionalitatea urmeaza sa fie disponibila si pe smartphone-uri si tablete.

Fondat in 1998, de absolventii Universitatii Stanford Larry Page si Sergey Brin, motorul de cautare Google este in prezent o companie prezenta pe toate marile pietele globale. Google are sediul central in Silicon Valley si birouri in America de Nord si de Sud, Europa si Asia.

Google a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou in Bucuresti, echipa din Romania fiind coordonata de Dan Bulucea.