Dupa cum era de asteptat, cel mai mult s-a scris despre eMag.ro, liderul pietei de retail online din Romania, acesta fiind mentionat in prima jumatate a anului curent de 3825 de ori in mass-media, in crestere cu 72% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Urmatoarea cea mai des mentionata companie de retail online din Romania este F64.ro, cu 751 de aparitii si, pe locul trei, Elefant.ro, cu 526 aparitii.

Interesant este ca din cele 11 magazine luate in calcul, doar 6 dintre ele, printre care si Carrefour-online.ro care nu exista in 2012, au avut un numar mai mare de mentiuni in mass-media decat primele sase luni din 2012.

Magazinele de retail online care au fost mai putin mentionate in presa in prima jumatate a anului curent decat anul trecut sunt PCFun.ro (11 mentiuni fata de 22 in 2012), EvoMag.ro (341 fata de 635), FashionDays.ro (11 fata de 16), Mercador.ro (39 fata de 57) si ShopMania.ro (comparator de preturi – n.r.) (64 fata de 78).

In graficul de mai jos puteti vizualiza numarul de mentiuni in mass-media al fiecarui magazin urmarit in analiza. Plimbati cursorul deasupra pentru informatii detaliate.

Pe langa numarul de aparitii media, care scoate in evidenta vizibilitatea de care se bucura (sau nu) compania, conteaza foarte mult tonul cu care se vorbeste despre brandul respectiv. Media IQ a luat in calcul vocile pozitive si vocile negative.

Pentru a identifica "tonul" unui comentariu s-au luat in calcul anumite cuvinte care, in general, au conotatii pozitive sau negative ("foarte bine", "dezastru", "super bine", "accident", "scandal" etc.).

Astfel, cel mai bine, ca pondere din totalul comentariilor, s-a vorbit despre magazinul FashionDays.ro, 18,37% dintre cele 11 aparitii media monitorizate fiind pozitive, in timp ce 10,66% au fost negative.

Mercador.ro se situeaza pe locul doi, cu 18,15% comentarii ce contin cuvinte pozitive, urmat de F64.ro, cu o pondere de 17,99%.

Citeste si:

eMag.ro a avut o pondere de 17,05% "comentarii pozitive" si 10,58% au avut un ton negativ.

Comparat cu 2012, au pierdut din “tonul pozitiv” Elefant.ro (16,86% in 2013, 17,31% in 2012), PCFun.ro (17,31% vs 18,43%), EvoMag.ro (15,81% vs 10,42%), Okazii.ro (15,77% vs 17,01%), Mercador.ro (18,15% vs 21,83%).

Doar doua magazine au avut mai multe comentarii cu ton negativ decat ponderea celor pozitive. Este vorba de Cel.ro – 15,08% comentarii pozitive vs 16,99% comentarii negative, si recent lansatul Carrefour-Online.ro, 15.76% dintre comentarii fiind pozitive, vs 16,20% negative.

In graficul de mai jos, plimband cursorul deasupra, puteti vedea ponderea pozitiva si negativa a articolelor.

In ceea ce priveste cele mai active publicatii in mentionarea celor 11 branduri luate in calcul, wall-street.ro se situeaza, in majoritatea cazurilor, in top trei. Publicatia s-a clasat in top 3 in mentiunile legate de eMag.ro, Elefant.ro, PCFun.ro, Cel.ro, Carrefour-Online.ro.

Ca numar de aparitii in social media, eMag.ro conduce detasat, cu 6227 de mentiuni in prima jumatate a anului curent, in scadere fata de cele aproape 8000 de mentiuni in aceeasi perioada a anului precedent.

F64.ro este urmatorul cel mai mentionat brand in social media, cu 526 de aparitii, in crestere de la 509 in 2012. Al treilea clasat este Mercador.ro, cu 483 de mentiuni, in crestere puternica de la 157 in 2012.

MediaIQ este un serviciu de media intelligence - pe langa datele cantitative pe care le ofera le ofera monitorizarea clasica, MediaIQ pune datele in context si le analizeaza si din punct de vedere calitativ: ofera grafice, rapoarte, analize de profunzime pentru o imagine de ansamblu asupra unui brand/a unei companii. Sunt analizate peste 100.000 de surse online.