“M-am gandit ca este o nebunie, trebuie sa fie ceva gresit!”, a declarat, citat de presa internationala, Foreman. Nu a fost – hackerii au intrat in reteaua IP a companiei, Foreman Seeley Fountain Architecture, si au rutat apeluri in valoare de 166.000 de dolari din partea firmei catre numere premium din “tari exotice” precum Gambia, Somalia si Maldive. I-ar fi trebuit 34 de ani companiei pentru a ajunge la aceasta suma de plata, in mod legal, in mod normal, conform plangerii transmise de companie catre organismul de reglementare FCC.

Compania a cazut victima a unei fraude destul de des intalnite care a prins o noua viata acum, cand multe dintre liniile telefonice ale companiilor au trecut pe Internet – Voice over IP. Hackerii ataca in mod special companiile mici si medii si duc la fraude de peste 4,7 miliarde de dolari la nivel global, anual, in crestere masiva.

Hackerii intra in sistemele companiei si lanseaza sute de apeluri simultane, prin Internet, catre firme care suprataxeaza din tari in general “exotice”. Dupa ce ruteaza aceste apeluri, hackerii primesc o cota parte din venituri, negociata in prealabil cu companiile partase. De cele mai multe ori banii sunt virati prin Western Union, MoneyGramm sau transfer online.

In general, firmele care au incheiat contracte cu operatori majori si s-au plans de pe urma atacurilor, nu au trebuit sa plateasca daune. A existat insa si un caz in care operatorul local din SUA Tech Valley Communications a dat in judecata trei firme si le-a obligat la plata unor taxe enorme, scrie NYTimes.com. Una dintre companii, Best Cleaners, care opereaza in trei state un business de curatatorie, a fost una dintre victime. Hackerii au plasat in cazul acestei companii peste 75.000 de minute de apeluri suprataxate, totalizand o factura de 147.000 $. Intr-un final, compania a ajuns la o intelegere cu operatorul, dar a fost “suficient de mare incat sa isi stopeze planurile de expansiune.