Penetrarea terminalelor mobile dar si cresterea penetrarii Internetului au dus la cresterea puternica a numarului de unici pe site-urile monitorizate, chiar daca numarul acestora a scazut. In noiembrie 2013 erau 630 de site-uri in SATI, in noiembrie 2014 fiind doar 590 de site-uri.

Numarul de unici veniti din mobile in noiembrie 2014 a fost de 360.000, practic jumatate din total. SATI nu masura acest mediu in 2013.

Acest lucru nu a insemnat insa scaderea afisarilor ci, la fel, sprijinita de penetrarea smartphone-urilor/tabletelor, acestea au crescut de la 2,76 miliarde la 3,15 miliarde.

Mai jos, principalele categorii si primii jucatori in functie de afisari. Multe dintre aceste nume ori au iesit din SATI, ori au fost detronate de alti jucatori.

Anunturi online

Noiembrie 2013 – Tocmai.ro inregistra 326 milioane afisari. Pe locul secund se situa OLX.ro, cu 249 milioane de afisari.

Noiembrie 2014 – OLX.ro a devenit lider, cu 277 milioane de afisari. Tocmai.ro s-a situat pe locul doi, cu 197 milioane de afisari - este de notat ca Tocmai.ro a iesti din SATI in luna noiembrie, fiind practic inregistrate mai putine afisari decat cele reale. Pe octombrie, Tocmai.ro a generat 355 de milioane de afisari, PESTE cele 255 de milioane inregistrate de OLX.

Site/Afisari
Tocmai.ro OLX.ro
Afisari 2013 (mil.) 326 249
Afisari 2014 (mil.) 197 277

Auto-moto

Noiembrie 2013 – la finalul anului 2013, in SATI erau monitorizate noua site-uri, primul dintre ele fiind Autovit.ro – 68 milioane de afisari, urmat de BestAuto.ro – 19 milioane de afisari.

In noiembrie 2014, in SATI mai erau doar cinci site-uri auto-moto, primul fiind Automarket.ro cu 5 milioane de afisari (in crestere de la 4,6 milioane de afisari in aceeasi luna a anului 2013), urmat de Promotor.ro cu 4,3 milioane de afisari.

Culinar

Noiembrie 2013 – Bucataras.ro – 13,3 milioane de afisari urmat de Gustos.ro – 4,2 milioane de afisari

Noiembrie 2014 – Bucataras.ro – 9,4 milioane de afisari urmat tot de Gustos.ro – 3,9 milioane de afisari. Observam o scadere a traficului liderilor pe zona de culinar, cel mai probabil ca urmare a inflatiei de site-uri de profil dar si a scaderii interesului pentru acest continut.

Site/Afisari
Bucataras.ro Gustos.ro
Afisari 2013 (mil.) 13,3 4,2
Afisari 2014 (mil.) 9,4 3,9

Divertisment

Categoria Divertisment, una dintre cele mai populate pe SATI, a dus de asemenea la schimbari in clasament. Astfel, in noiembrie 2013, Cinemagia.ro era lider cu 27,9 milioane de afisari. ProTV.ro se situa pe pozitia secunda cu 22,8 milioane de afisari in timp ce Trilulilu.ro facea 20 milioane de afisari.

In 2014, A1.ro atragea 23,4 milioane de afisari, in urma cu un an avea doar 8,2 milioane de afisari. Cinemagia.ro avea 22,7 milioane de afisari iar ProTV avea 19 mil. de afisari. Trilulilu a coborat la 13,9 milioane de afisari in luna calculata.

IT&C

Noiembrie 2013

ComputerGames.ro – 7,1 milioane de afisari
Yoda.ro – 3,9 milioane de afisari

Citeste si:

Noiembrie 2014

ComputerGames.ro – 5 milioane de afisari
Yoda.ro – 3,4 milioane de afisari

Lifestyle Feminin

Noiembrie 2013

Eva.ro – 13,2 milioane de afisari
Kudika.ro – 10,9 milioane de afisari

Noiembrie 2014

Unica.ro devine lider, cu 13,4 milioane de afisari (crestere de la 7,3 milioane de afisari)
Perfecte.ro – 10,7 milioane de afisari (crestere de la 9,7 milioane de euro)

Eva.ro a scazut in 2014, la 8,9 milioane de afisari, iar Kudika.ro a scazut la 8,5 milioane de afisari

Retele sociale autohtone

Singura retea autohtona listata in SATI, si cea mai cunoscuta, TPU.ro, a scazut puternic in afisari de la 14,2 milioane de afisari in noiembrie 2013 la 8,7 milioane de afisari in aceeasi luna a anului curent.

Sport

Noiembrie 2013 – GSP.ro atragea 37,7 milioane de afisari in timp ce Sport.ro, situat pe locul doi, facea 35 milioane de afisari

In noiembrie 2014 lucrurile s-au schimbat, Sport.ro generand 48 milioane de afisari in timp ce GSP.ro, cel mai probabil din cauza iesirii postului de pe TV, a trecut pe locul doi cu 37,9 milioane de afisari.

In paralel, numarul de exemplare vandute ale publicatiilor cotidiene a scazut in perioada iulie-septembrie 2014, singurul ziar cu peste 100 de mii de exemplare vandute fiind Click!, urmat de Libertatea, potrivit Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT). Astfel, tirajul tiparit a scazut cu aproximativ 0,41% comparativ cu trimestrul anterior, in timp ce numarul de exemplare vandute a coborat cu 2,09%. In schimb, tirajul difuzat a inregistrat o crestere de circa 1,38%. Citeste mai multe pe acest subiect in materialul wall-street.ro "BRAT: Tirajele ziarelor continua sa scada; Doar trei publicatii au avut cresteri in T3 din 2014".

Ziarul Bisericii Ortodoxe, mai vandut decat ziare ca Adevarul sau EVZ

Ziarul Bisericii Ortodoxe, mai vandut decat ziare ca Adevarul sau EVZ

Sursa foto: Shutterstock: Trafic Web