"Targetul de dublare a afacerii pe care ni l-am impus pentru sfarsitul anului in curs este facil de atins, dupa evolutia afacerilor la noua luni. Obiectivul nostru este unul cantitativ si urmarste, de fapt, o crestere a bugetelor alocate promovarii digitale din partea clientilor existenti, dar si bugete de la clienti noi. Ne-am confruntat anul acesta cu mai multe cereri decat ne asteptam, din ce in ce mai complexe, pe piete care devin foarte concurentiale cand vine vorba de comunicare in digital", declara Adrian Enache, GM The MasterPlan Agency.

Alocarea de bugete mai mari pentru comunicarea online de catre companiile care au deja un istoric cu The MasterPlan se datoreaza rezultatelor favorabile, usor masurabile obtinute in campaniile din 2015 si in prima parte din 2016. Companiile cu care lucram au adus mai multi bani in online, dar nu i-au dislocat neaparat din alte canale media", declara Adrian Enache.

The MasterPlan are clienti din retail, real estate, constructii, farma, auto, asigurari, e-commerce, turism, dar si industrii supranisate precum dezvoltare de software sau chiar bonuri de masa.

"Cei peste 500.000 de euro sunt bani investiti in campanii de digital cu grad de complexitate care creste pana la campaniile omnichannel. Sunt companii care au facut pasul in noua era de business, sunt directori de marketing care cer in mod necesar alinierea comunicarii in toate canalele, iar managementul sa vina din digital, aceasta fiind zona cea mai prolifica", declara Adrian Enache.

De ce omnichannel?

User-ul afla aceeasi informatie din toate canalele. Brand-ul interactioneaza cu consumatorul in mod continuu si fara distorsiuni intre canalele de comunicare. Consumatorul decide cand si unde sa interactioneaza cu brand-ul, el fiind construit ca un ecosistem in jurul consumatorului.

Pentru ca decizia de achizitie este din ce in ce mai influentata de online, se observa ca in auto si sau imobiliare exista o transformare a ideii de prezenta in fata clientului final. Bugetele sunt din ce in ce mai mari pe digital.

Sectorul de real estate, extrem de dinamic in online

In imobiliare, cercetarea pentru achizitie se face intai online. Cum nivelul de competitivitate in acest sector este foarte mare, este primordial ca publicul sa primeasca informatia pe care o cauta, foarte rapid, doar din doua click-uri.

2016 a dovedit ca intreaga piata se duce pe promovarea online. Aici se muta bugete din ce in ce mai mari, bugete care inainte mergeau in outdoor, print, TV sau radio.

Citeste si:

Odata cu cresterea competitiei, companiile au nevoie de strategii mai elaborate pentru a duce un proiect imobiliar in fata consumatorului. Proiectele trebuie sa se diferentieze clar de concurenta, iar strategiile au nevoie de extraoptimizari ale campaniilor. Acestea se fac in timp real, ceea ce inseamna lucru la foc continuu si mai inseamna si o monitorizare permanenta a concurentei.

“Dincolo de strategia pe care orice client o are desenata de The MasterPlan Agency, este foarte important ca reusim sa construim, alaturi de directorii de vanzari si cei de marketing, metode de conectare la indicatorii de performanta ai business-ului. De pilda, pentru zona de real estate am creat o metoda de lucru atat de eficienta incat am ajuns sa stim costul unei potentiale vizionari de apartament”, precizeaza Adrian Enache.

”Deseori, in real estate, directorul de vanzari este si director de marketing. Nu putem uita finalitatea actiunilor noastre in piata: sa generam vizionari si vanzari de apartamente. Am inceput sa lucram cu o agentie care leaga marketing-ul de sales si am realizat importanta alinierii asteptarilor si obiectivelor. Asa am inceput sa generam volumul dorit de oportunitati si lead-uri. Experienta agentiei partenere a completat procesul alaturi de noi incat sa vindem numarul de apartamente pe care ni-l propusesem”, Delia Frasin, Marketing & Sales Manager Real Sol – unul dintre proiectele promovate fiind un complex semicentral aflat in imediata apropiere a metroului Mihai Bravu, cu aproape 300 de apartamente.

Afacerile trebuie sa se digitalizeze

”Suntem interesati ca oamenii activi in business sa inteleaga cat mai bine ce reprezinta digitalizarea in business, ca nu mai exista cale de intoarcere si nici timp de asteptat. In plan educational, am reusit sa educam aproape 2.000 de studenti la nivel national, pregatindu-i pentru era digitala” declara Adrian Enache.

Astfel, in Infinit Academy avem o serie de traininguri care se adreseaza antreprenorilor, directorilor de departamente (directori executivi, vanzari, marketing etc.), dar si specialistilor in domeniu (marketing, sales, digital etc). Aici pot invata cum sa isi promoveze brand-urile, din ce in ce mai aplicat in zona online-ului, si sa construiasca un ecosistem cat mai complet pentru consumatorii sai.

Asadar, un plan de publicitate foarte bine facut trebuie sa aiba in vedere cel mai important element, digitalizarea. Este singura sursa sigura de advertising pe o perioada cat mai indelungata de timp.