AFI Palace Ploiesti va avea o suprafata totala inchiriabila de 29.000 metri patrati, usor mai mare decat cea anuntata initial si va fi deschis pana la finalul lui 2013. Investitia in centrul comercial va fi de circa 40 mil. euro.

Dezvoltatorul AFI Europe a semnat contracte pentru inchirierea a circa 70% din suprafata totala a centrului comercial AFI Palace Ploiesti, printre primii chiriasi numarandu-se Cora, Flanco, Reserved si New Look. Momentan compania nu are inca finantare bancara, insa David Hay, CEO-ul AFI Europe, a mentionat ca negocierile cu banca sunt avansate si urmeaza sa se finalizeze in curand.

De asemenea, Hay a mentionat ca una dintre principalele schimbari survenite in proiectul din Ploiesti, fata de planul initial, este ca magazinele de fashion sunt toate dispuse pe etajul 1, iar la parter este hipermarketul si serviciile. Situatia a fost determinata de faptul ca formatul de hipermarket din proiect, de 16.000 mp este mult mai mare decat cel initial prevazut de dezvoltator, care ar fi urmat sa aiba circa 5.000 mp.

Printre brandurile de moda ce vor fi prezente mallul din Ploiesti se numara si H&M, care va deschide un magazin cu o suprafata de 1.600 metri patrati distribuiti pe doua niveluri, respectiv parterul si primul etaj al mallului. Alti chiriasi vor fi Arsis Vodafone, Sensiblu, Samsonite, Maxbet, Musette, Splendor, McDonalds si Pizza Dominium.

Magazinul Flanco va fi situat la parterul mallului si va avea o suprafata de 1.200 metri patrati, in timp ce Reserved si New Look vor deschide cate un magazin de circa 500 metri patrati fiecare la primul etaj al proiectului. Lantul de restaurante McDonald’s deschide in AFI Palace a treia unitate din Ploiesti. Intr-o a doua faza, mallul AFI va avea si un cinema, pana in prezent insa compania nu are semnat niciun contract cu un operator.

Primul mall din Ploiesti va fi insa, potrivit datei de inaugurare date de investitori, cel al NEPI si Carrefour Property, care ar urma sa fie deschis in noiembrie anul acest, in urma unei investitii de 65 mil. euro.

Citeste si:

Despre concurenta din oras, seful AFI a declarat ca prin amplasarea diferita a celor doua malluri (cel al NEPI este spre iesirea din oras, in timp ce AFI are o pozitie mai centrala) ambele isi vor gasi loc in piata. In plus, seful AFI mentioneaza ca in Ploieste este una dintre cele mai mari puteri de cumparare din Romania si anual ploiestenii cheltuiesc 500 mil. euro in retail (incluzand de la magazine stradale, la hipermarketuri-n.r.).

Ploiesti Sopping City, competitorul AFI, va avea o suprafata inchiriabila de peste 55.000 mp si va gazdui peste 100 de magazine. Centrul comercial este in prezent preinchiriat in proportie de 70%, printre chiriasii sai numarandu-se Zara, H&M, Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka, Oysho, Stradivarius, Orsay, Office Shoes, Benvenuti, Lee Cooper, Reserved, Intersport, Sephora, Otter si Altex. Mallul dezvoltat de NEPI si Carrefour Property va mai include un cinematograf Cinema City cu 12 ecrane.

AFI are planuri mari

Pe langa mallul din Ploiesti, AFI planuieste ca in curand sa inceapa si constructia centrului comercial din Bucurestii Noi. Intrebat daca ar mai construi un mega-mall in Bucuresti, David Hay, seful AFI a marturisit ca mai este loc de un centru comercial mare in Capitala, insa exista in continuare potential si pentru centrele comerciale de cartier cum este si cel din Bucurestii Noi.

Tot pentru anul acesta, compania isi propune sa inceapa si o a doua cladie de birouri in proiectul de langa mallul AFI Cotroceni. Potrivit lui Hay, cea de-a doua cladire va avea o suprafata de circa 11.500 mp.

In plan mai este si debutul contructiei retail parkului din Arad, iar pentru urmatorii ani firma pregateste si un complex de birouri verzi in Capitala.