Un numar ceva mai mare dintre cei chestionati, aproape 18%, isi doresc totusi sa investeasca in lucrari de imbunatatire a locuintei.

Indicatorii privind veniturile familiei si situatia economica a tarii dau usoare semne de revenire. Daca in aprilie anul trecut, aproape 58% dintre cei chestionati considerau ca situatia financiara a familiei lor era mai rea decat in 2011, la distanta de un an doar 49% dintre romani mai cred acest lucru, in vreme ce 20% se asteapta ca situatia lor chiar sa se imbunatateasca si 41% sa ramana la fel ca in prezent. 12 procente afirma ca traiesc mai bine decat in aprilie 2012.

Si in privinta situatiei economice generale a tarii, romanii sunt ceva mai optimisti decat in anii trecuti. Numai doua treimi dintre ei cred ca economia nu merge bine, in vreme ce in aprilie 2012 procent acestora era mai mare cu 8%. 47% dintre cei chestionati nu vad o redresare a situatiei economice in urmatoarea perioada. Exista totusi aproape 13 procente dintre ei care spera intr-o revenire.

Pe de alta parte, romanii nu sunt deloc optimisti in privinta inflatiei. Opt din zece cred ca preturile au fost mai ridicate decat acum un an, iar trei sferturi dintre ei estimeaza ca acestea se vor mari pe parcursul lui 2013.

Citeste si:

Oamenii nu sunt increzatori nici in stabilitatea locurilor de munca: 68% cred ca somajul va creste in decursul acestui an, intr-o usoara scadere fata de aprilie 2012, cand 70% credeau acelasi lucru.

Informatiile provin din Barometrul de Incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania de peste 12 ani. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1.000 de persoane intervievate in fiecare luna.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. GfK Romania ofera servicii precum custom research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), consumer tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, retail and technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934, grupul GfK are 150 de sucursale in 100 de tari.