Planul investitional demarat de grupul german la nivel local este unul dintre cele mai mari pariuri ale companiei in regiunea Europei de Est, iar acest lucru va conduce la cresteri anuale in vanzari pentru unitatile modernizate de peste 20%, sustin oficialii Stihl Romania.

“Ne continuam strategia de a dezvolta reteaua de distributie – atat la nivel cantitativ, cat si calitativ. Exista o serie de programe pentru dezvoltare, prin care vrem sa ne extindem reteaua de distributie, prin incheierea unor noi parteneriate, in acelasi timp cu dezvoltarea si extinderea actualelor retele existente. Ne asteptam la minumum de 20% crestere de vanzari per unitatea care va deveni flagshipstore. Investitia minima intr-un astfel de spatiu se ridica la 20.000 de euro si poate ajunge si la 400.000 de euro, iar acest lucru presupune doar investitia distribuitorului”, a declarat Ioan Mezei (foto mai jos), directorul general Stihl Romania, principalul producator de motounelte agricole la nivel local.

Potrivit managerului roman, Romania este un pionier in cadrul acestui concept in cadrul grupului Stihl.

“Romania este o piata pe care se incearca deja mai multe strategii, asa cum este cazul conceptului de ‘visual merchandising’ (identitate/experienta vizuala – trad.), dar si imbunatatirea conceptului de ‘flagshipstore’. In Baia Mare, de exemplu, exista magazinul cu cea mai mare vanzare de motounelte agricole pe metru patrat, dar si cea mai mare investitie in ceea ce priveste deschiderea unui astfel de spatiu. Acelasi distribuitor ofera in premiera pe piata din Romania doua spatii comerciale distincte pentru brandurile Stihl si Viking, ambele aflate in proprietatea grupului”, a mai precizat Ioan Mezei.

Ioan Mezei, Stihl Romania

Daca statul roman sustine antreprenorii romani si investitorii straini si ar avea o strategie pentru atragerea investitorilor straini, mai mult ca sigur ar fi mult mai departe - Ioan Mezei, Stihl Romania

Seful Stihl Romania apreciaza ca in cativa ani, in fiecare judet va exista un astfel de magazin de referinta.

Citeste si:

“Multe magazine ‘flagship store’ vor fi dezvoltate in zona de vest a tarii. Sunt magazine chiar si de peste 500 mp. Suntem multumiti de cum evolueaza acest program si de parteneriatul pe care am reusit sa il incheiem cu distribuitorii. Investitiile in magazine se vor amortiza in cativa ani. (…) Daca statul roman sustine antreprenorii romani si investitorii straini si ar avea o strategie similara pentru atragerea investitorilor straini, mai mult ca sigur noi ca tara am fi mult mai departe. Distribuitorii sunt cea mai importanta resursa pentru dezvoltarea business-ului. Trebuie consolidat unicul nostru canal de distributie”, a mai precizat Mezei.

Ioan Mezei, Stihl: Piata motoferastraielor si a motoutilajelor agricole este stabila. 2016, un an bun pentru masinile de tuns iarba

Reprezentantul Stihl Romania sustine ca piata motoferastraielor si a motoutilajelor agricole este una stabila, cu evolutii similare de la un an la altul, anul 2016 anuntandu-se unul al masinilor pentru tuns iarba.

“Piata motoferastraielor este stabila. Principala grupa de crestere este reprezentata de motocoase – speram ca si 2016 sa fie un an bun, precum si masinile de tuns iarba. Avem un sezon care a inceput bine. Tractoarele pentru tuns iarba reprezinta o grupa care promite pe termen mediu si lung. Nu in ultimul rand, accesoriile reprezinta o alta sursa importanta de vanzari in cadrul grupului la nivel local”, a mai adaugat Ioan Mezei.

Reprezentanta locala a grupul german Stihl se asteapta la o crestere de pana la 10% a afacerilor in acest an, dupa ce in 2015 business-ul companiei a urcat la peste 27 milioane de euro, o evolutie importanta in acest sens fiind marcata si de investitiile realizate in parteneriat cu distribuitorii.

Stihl investeste 5 mil. euro in reconfigurarea retelei de distributie

Stihl investeste 5 mil. euro in reconfigurarea retelei de distributie

Piata locala de motounelte agricole, estimata la o valoare de 120 de milioane de euro, este impartita intre doi mari jucatori din Europa – Stihl (Germania) si Husqvarna (Suedia), dar si de jucatori locali, asa cum este cazul craiovenilor de la Ruris. Un segment important din piata este reprezentat si de echipamente chinezesti vandute, cat si produse contrafacute, o reala problema in piata, acestea reprezentand pana la 15% din totalul echipamentelor vandute la nivel local.

Sursa foto: stihl.com