Veniturile operationale, nete de impactul restructurarii pentru anul de referinta - 2015, au crescut cu 22% in anul 2016, in timp ce cheltuielile operationale au crescut cu 25%, ca urmare a operarii liniei de productie Zalau, activitate repornita in martie 2015. Marja de profit s-a mentinut constanta fata de primul trimestru din 2015, EBITDA crescand valoric cu 5%, in conditiile operarii la capacitate maxima a ambelor fabrici. Eficienta operationala, cumulata cu implementarea restructurarii datoriilor bancare in 2015, a influentat pozitiv indicatorii financiari, astfel ca gradul de indatorare s-a micsorat considerabil, iar lichiditatea a crescut.

“Dupa ce am crescut business-ul semnificativ, tripland cifra de afaceri si cota de piata in ultimii 5 ani, am ajuns acum in etapa consolidarii, cand ne propunem cresteri mai moderate – un plus de 13% a cifrei de afaceri - generate de o vanzare naturala si profitabila a produselor din portofoliu.”, a declat Liviu Stoleru (foto), CEO si presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.

Un prim trimestru cu rezultat negativ, dar miza pe o crestere in a doua parte a anului

Cifra de afaceri inregistrata in primul trimestru din 2016 este cu 5% mai mica decat cea inregistrata in perioada anterioara, fapt datorat politicii comerciale a companiei, care urmeaza sezonalitatea sectorului si tinteste consolidarea cotei de piata si maximizarea marjelor, asigurand astfel dezvoltarea intr-un mod sustenabil pe termen mediu si lung.

“Prin abordarea comerciala si pozitionarea produselor din ultimii ani, am reusit sa generam cerere, care sa ne permita sa operam la capacitate maxima ambele facilitati de productie. Cu strategiile implementate pana in prezent suntem siguri ca ne vom asigura premisele pentru a atinge obiectivele pentru anul 2016. Pe termen mediu, pentru sustinerea ritmului de crestere, vizam oportunitati de extindere a gamei de produse, cu solutii cat mai eficiente pentru utilizatori.”, a mai precizat Liviu Stoleru

Citeste si:

In 2016, Cemacon isi propune cresterea cifrei de afaceri cu minimum 10%, consolidarea cotei de piata, valorificarea activelor neproductive detinute, continuarea strategiei de imbunatatire a portofoliului si a ofertei comerciale.

In acest fel, Cemacon devine unul dintre cei mai mari producatori de blocuri ceramice din Romania, pe o piata pe care mai concureaza cu Wienerberger (Austria) sau Brikston, dar si alte nume din piata producatorilor de zidarie, asa cum este cazul Celco, Macon sau Soceram.