"Dupa ce mai multe proiecte s-au dovedit nedemne de increderea clientilor lor, urmatorii cumparatori au devenit, in mod logic, sceptici, refuzand sa mai cumpere case pe hartie si promisiuni frumos machetate.
Drept urmare, clientii au mai multe intrebari ca oricand, iar neincrederea lor se manifesta pe mai multe planuri, fiind din ce in ce mai greu de inlaturat in aceasta perioada", sustine Irina Petrescu, partener in cadrul companiei Esop Consulting.

Printre motivele de neincredere intalnite la clientii de rezidentiale in ultima perioada Esop a identificat ca majoritatea clientilor se gandesc in principal daca "proiectul se va mai face, daca da, cand? va fi gata la timp? ceea ce este pe plan, in lista de finisaje, in intreaga documentatie, sigur se va respecta, daca nu, ce se intampla?, dar si ce se intampla daca la contractul final de vanzare-cumparare, nu se vor mai califica la banca".

Dupa o analiza a pietei si a feed-backului din partea clientilor, Esop a ajuns la concluzia ca dezvoltatorul trebuie sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a minimiza riscul clientilor si a-i asigura acestuia intreg confortul psihic. "Daca fiecare dintre contractele semnate in Romania in ultimii ani si-ar fi respectat intocmai atat dead-line-ul cat si proiectul initial, nu s-ar fi ajuns in situatia unei asemenea lupte cu scepticismul relativ bine argumentat al cumparatorilor. Confortul mental al clientului e mai important decat confortul si linistea pe care le transmit reclamele imbatranite de vreme. Minimizarea riscurilor clientilor privind siguranta proiectului, a celor legate de incheierea tranzactiei devin elemente cheie in locul vechilor carlige de agatat clientii cu pretul cel mai mic, dar despre care nu se spunea ca e pentru avans de 90%", mai spun cei de la Esop, potrivit NewsIn.

Citeste si:

In aceste conditii, Esop sustine ca o parte din dezvoltatori au inceput sa constientizeze noile realitati si isi pregatesc strategiile pentru noile incercari ale pietei si astfel se observa tendinta clara de a pune pe primul loc, in planurile de dezvoltare si in cele de marketing, clientul si interesele sale. Potrivit analizelor companiei imobiliare, tendinta ultimelor saptamani este, de asemenea, o dovada clara de incredere in piata romaneasca din partea dezvoltatorilor, dupa ce unii dintre ei au hotarat nu numai sa investeasca in continuare, dar si sa puna un pariu cu piata romaneasca: "daca preturile scad, cumparatorii vor primi inapoi diferenta".

"Dupa saptamani intregi de analize si previziuni care de care mai pesimiste, unii dezvoltatori au trecut de perioada dusurilor reci si incep sa vina cu solutii pentru clientii proiectelor lor. Pe langa contextul international foarte framantat in acesta perioada, unii dezvoltatori au inceput sa intelega ca singura solutie este sa lucreze intr-un anumit fel, foarte diferit de cel adoptat pana acum, si mai ales sa gaseasca noi solutii", a mai declarat reprezentanta agentiei Esop Consulting.