Stefan Roseanu a spus ca ancheta Parchetului vizeaza suspiciuni in cazul calatoriilor fara bilet, fiind desfasurata la nivel national in cazul structurilor CFR Calatori.

El a precizat ca, in aceasta ancheta, din Palatul CFR nu sunt ridicati pentru a fi dusi la audieri angajati de la Ministerul Transporturilor, ci de la CFR Calatori, care are sediul in aceeasi cladire.

Stefan Roseanu a adaugat ca, potrivit estimarilor, aproximativ 30 la suta din calatoriile la nivel national sunt fara bilet anual, iar compania pierde in acest fel 100-150 de milioane de lei anual din neincasarea biletelor la casa.

"Pierderile CFR sunt estimate la 150 de milioane de lei, suma care reprezinta 30-40% din veniturile companiei", a spus directorul Stefan Roseanu.

El a precizat ca ancheta derulata de procurori vizeaza fenomenul mitei pe tren, iar compania va oferi politistilor si procurorilor tot sprijinul tehnic "pentru ca adevarul sa fie scos la lumina".

"Mersul cu trenul fara bilet este un fenomen antic si de demult. O stim si de pe vremea lui Ceausescu, si din schitele lui Caragiale", a mai spus Roseanu.

Intrebat ce sanctiuni vor fi luate in cazul in care angajatii ar fi gasiti vinovati, Roseanu a spus ca vor fi aplicate prevederile Contractului colectiv de munca, legislatia muncii si dispozitiile interne ale CFR Calatori.

"Nu vor fi trecute cu vederea eventualele faptele dovedite si se va merge pana la desfacerea contractului colectiv de munca", a precizat Roseanu.

Directorul CFR Calatori a mai spus ca procurorii isi desfasoara ancheta in acest caz de cateva luni si conducerea companiei i-a sprijinit astfel incat sa poata desfasura activitatea in mod corect.

Roseanu a adaugat ca anchetatorii nu au facut, joi, perchezitii in acest caz, ci au invitat persoanele vizate "la discutii".

Intrebat daca CFR Calatori a facut mai multe controale interne, Roseanu a spus ca au fost unele cazuri in care s-au desfacut contracte de munca dupa verificari. El a recunoscut insa ca au fost putine astfel de cazuri.

Roseanu a adaugat ca pentru combaterea calatoriilor fara bilet trebuie intarita paza si, totodata, trebuie motivati calatorii sa-si cumpere bilete "daca vor ca in satele lor sa mai ajunga trenul".

Citeste si:

"Avem un proiect prin care calatorii sa nu poata intra pe peron fara bilet, cu ajutorul unor turnichete, insa momentan cautam finantare pentru implementarea acestui sistem", a mai spus directorul CFR.

Directorul CFR Calatori, Stefan Roseanu, a precizat ca un controlor castiga lunar aproximativ 1.300 - 1.500 de lei.

Purtatorul de cuvant al Parchetului Tribunalului Brasov, Alina Popescu, a declarat pentru corespondentul MEDIAFAX ca in acest dosar, in care se fac cercetari de aproximativ un an, sunt vizate infractiuni de coruptie si de abuz in serviciu.

Popescu a precizat ca sunt 81 de mandate de aducere care vor fi puse in executare joi, persoanele vizate fiind de la regionalele CFR Calatori.

Procurorul a mai spus ca angajatii sunt "de la toate nivelurile, pornind de la controlorii de tren si pana la superiorii lor" si ca nu sunt vizati directori din Ministerul Transporturilor, ancheta vizand exclusiv structurile CFR Calatori.

Potrivit sursei citate, angajatii CFR Calatori suspectati in acest dosar sunt de la regionalele Bucuresti, Brasov, Cluj, Iasi si Craiova.
La randul sau, Biroul de Presa al CFR a precizat, intr-un comunicat, ca perchezitiile din cladirea Palatului CFR, in care functioneaza si Ministerul Transporturilor, vizeaza doar activitatea desfasurata de angajati ai SNTFC CFR Calatori, societate care are sediul in aceeasi cladire, iar in teritoriu se fac verificari in cadrul Sucursalei de Transport Feroviar Calatori (STFC) Brasov, nu la Regionala CFR Brasov, care este sucursala teritoriala.

In acest caz este vorba despre cercetarea angajatilor din cadrul SNTFC CFR Calatori si cei ai Sucursalei de Transport Feroviar de Calatori Brasov, se mai mentioneaza in documentul transmis de CFR SA.

Sursa citata a mai precizat ca perchezitiile nu vizeaza activitatea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA si sucursalele teritoriale ale acesteia.

Stefan Roseanu este la conducerea CFR Calatori din 13 iunie, fiind numit de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, in locul lui Dorin Maer.

Roseanu a absolvit, in 2001, Facultatea de Istorie din cadrul Universitatii Bucuresti, iar in 2003 a obtinut diploma de masterat la aceeasi facultate si si-a inceput lucrarea de doctorat, avand ca tema contributia pe care o are informatica la studierea istoriei.

Roseanu a fost secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania, iar in perioada 2003-2004 a fost image promoter in cadrul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA.

CFR Calatori este una dintre companiile de stat care vor fi conduse de manageri privati, conform angajamentelor asumate fata de FMI.