Peste 500 de profesori au intrat, in urma cu trei ani, in proiectul cu fonduri europene MaST (matematica si stiinte), ce are ca scop cresterea interesului elevilor fata de studiul stiintelor, orele acestor discipline fiind considerate neatractive de catre majoritatea scolarilor, scrie Mediafax.

Astfel, elevii au fost cooptati in acest proiect, in care, prin ateliere de inovare si creativitate organizate in afara orelor de curs, au reusit sa inteleaga matematica, fizica, chimia, biologia si tehnologia informationala, raportate la lumea inconjuratoare.

Initiatorul proiectului este Inspectoratul Scolar Calarasi, prin profesorul Klaus Nicolae Micescu, care, impreuna cu inspectoratele scolare din Cluj, Iasi, Sibiu si Mehedinti, dar si cu sprijinul Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), al Asociatiei pentru educatie si stiinta "Hermann Oberth" din Bucuresti si al Centrului de Didactica Stiintelor Naturii al Scolii Pedagogice Superioare din Klagenfurt - Austria, au reusit sa arate elevilor o alta fata a stiintelor pentru care ei manifestau, pana atunci, un interes scazut.

Citeste si:

Tot in cadrul proiectului a fost elaborat un ghid al atelierelor de inovare si creativitate MaST, in care sunt prezentate modelele prin care elevii au reusit sa inteleaga mai bine stiintele.

Printre proiectele elaborate de elevi, impreuna cu profesorii, in cadrul atelierelor se numara unul dedicat energiei "curate", "Scoala verde" - care se refera la utilizari practice ale fizicii, chimiei si biologiei in satul romanesc -, "Sono MaST" - care presupune gasirea unor solutii optime pentru imbunatatirea acusticii salii de sport, folosind materiale accesibile, si determinarea cantitatii de praf din aerul salilor de clasa.

In cadrul proiectului au fost initiate 300 de ateliere de inovare si creativitate, iar 150 de unitati de invatamant au primit titlul de scoala MaST Top.