„Ne propunem sa oferim un spatiu care sa cuprinda intocmai instrumentele necesare pentru a te simti ca acasa in Romania, indiferent de tara de provenienta sau de durata vizitei in Romania”, spun reprezentantii proiectului.

Cine se afla in spatele proiectului?

Compania City Compass a fost fondata in anul 2008 de catre trei parteneri: Volker Moser, Christian Pauls si Cristian Bizau. Incepand cu anul 2013 City Compass a devenit un grup de companii cu directii separate de business, insa cu scopul comun de a oferi servicii pentru a-i face pe expatii din Romania sa se simta ca acasa aici.

Thorsten Kirschner s-a alaturat grupului ca director al departamentului de Tours & Events, iar Corina si Andrei Chirileasa au adus in cadrul grupului proiectul Romania-Insider.com, Corina fiind fondatoarea acestuia in anul 2010, iar Andrei alaturandu-se ca partener in anul 2014.

Partenerii City Compass formeaza o echipa tanara - media de varsta in companie este de 35 ani, de nationalitati si formari diferite, atat expati cat si nativi, cu totii insideri in ceea ce priveste viata in Romania.

Volker Moser (37) este unul dintre fondatorii City Compass, de nationalitate germana, avand experienta in coordonarea si managerierea proiectelor interculturale, si cu experienta de prima mana in ceea ce priveste viata ca expat in Romania si adaptarea la mediul cultural si de afaceri de aici.

Christian Pauls (34) este de asemenea parte din echipa fondatoare a City Compass. De nationalitate germana, experienta profesionala a lui Christian consta in training si consultanta interculturala si de management, facand parte din echipa de traineri ai City Compass Intercultural Consulting.

Cristian Bizau (39) este membru fondator al City Compass. Din anul 2010 a plecat din Romania, parasind si compania in anul 2012.

Corina Chirileasa (33) este jurnalista, cu peste 10 ani de experienta in domeniul jurnalismului economic. Corina a fondat in 2010 portalul de stiri si reportaje in limba engleza Romania-Insider.com, parte a City Compass Group in departamentul Media si este partener City Compass si director editorial pe produsele media.

Thorsten Kirschner (40) este consultant in domeniul exportului si dezvoltarii internationale de mai bine de 10 ani, peste tot in lume. Locuieste in Romania din anul 2009 si este pasionat de calatorii. Thorsten este co-fondator al City Compass Tours & Events.

Andrei Chirileasa (31) este jurnalist, cu peste 10 ani de experienta in jurnalismul economic. Andrei este partener City Compass incepand cu anul 2014, cand a decis sa isi incheie cariera, alegand antreprenoriatul.

Ce sustine, efectiv, proiectul

Grupul City Compass ofera in prezent o gama de servicii care vin in indeplinirea scopului initial: tururi ghidate si evenimente corporate si executive, traininguri si consultanta interculturala, o divizie media care include printre altele, doua platforme online in limba engleza - romania-insider.com, citycompass.ro, si un ghid tiparit anual, in limba engleza, care aduce impreuna informatii practice, experiente, sfaturi si sugestii privind cele mai variate aspecte ale vietii in Romania.

„Pornind de la o noua nevoie, anul acesta am demarat un proiect ce isi propune sa aduca expatriatii din Romania si companiile/entitatile care ofera servicii de interes pentru ei sub acelasi acoperis printr-un targ de o zi ce va avea loc pe data de 3 Octombrie. Acesta va cuprinde: standuri ale companiilor partenere ce isi vor prezenta serviciile, workshopuri in limba engleza pe teme de interes atat pentru cei care tocmai s-au relocat in Romania cat si pentru cei care locuiesc aici de mai mult timp si o componenta de networking”, spune, pentru wall-street.ro, Volker Moser.

Pana in prezent, platforma a informat peste 4 milioane de cititori despre Romania si oamenii ei, intr-un mod, sustin reprezentantii proiectului, nepartanitor dar schimband cateva dintre ideile preconcepute despre acest stat.

De ce nu Booking.com, de exemplu?

Tururile oferite de City Compass Tours & Events sunt mai degraba tururi VIP, subliniaza reprezentantii proiectului. „Clientii nostri sunt de regula corpuri diplomatice sau persoane pe pozitii de top din companii din Romania sau din afara tarii.Pe langa un portofoliu de tururi cu diverse tematici de interes pentru publicul nostru tinta, valoarea adaugata pe care o aducem este prin personalizarea fiecarui tur impreuna cu expertul nostru cultural-istoric in functie de profilul vizitatorilor si interesele acestora. De aceea, anumite tururi includ si teme politice sau aspecte istorice/culturale ce influenteaza climatul de afaceri din Romania in momentul actual”, mai spune Volker.

Citeste si:

Astfel, clientii pot intelege mai bine anumite aspecte ce ii ajuta in linia lor de business. „Un detaliu interesant pentru noi este ca exista si multi romani care apeleaza la serviciile noastre pentru a-si descoperi capitala si tara altfel, intrucat promovam destinatii care din pacate nu sunt de interes national cum ar fi de exemplu zona Dealu Mare/Buzau unde organizam wine tours, live cooking shows/classes, brunch-uri si team building-uri”, detaliaza el.

De asemenea, ofera tururi de tip Look & See ce includ clasicele tururi de oras, dar ii ajuta pe cei ce urmeaza sa se mute in Romania sa isi aleaga o zona in care doresc sa locuiasca, o companie care sa ii ajute cu relocarea, o scoala la care doresc sa isi inscrie copiii precum si cu toate actele de care au nevoie pentru a se inregistra oficial in Romania avand la dispozitie un ghid si mai multi consultanti ce ii trec prin acest proces.

Principalele provocari

Tinerii au observat faptul ca piata expatilor din Romania a inregistat o crestere din nou incepand cu 2013 in ceea ce priveste numarul total de internationali care locuiesc in Romania dupa un declin major in 2008.

Schimbarea interesanta in comparatie cu 2007 este ca o parte ce este in crestere a acestei comunitati este formata din persoane care decid sa lucreze pe un pachet local pe piata din Romania, in timp ce numarul de “pachete clasice pentru expati” a ramas stabil pana in aceasta primavara. Prin companiile petroliere care au retras un numar mare de expati clasici de pe piata din Romania, numarul acestora este din nou in declin in comparatie cu 2014 ceea ce reprezinta o provocare majora pentru ei in acest moment.

„In mod specific provocarile pe care le intampinam depind foarte mult de profilul serviciilor pe care le oferim prin fiecare companie in parte. Astfel, pe directia de consultanta interculturala reprezinta o provocare sa facem cunoscuta oferta noastra de traininguri si consultanta pentru expatii nou-veniti si pentru famiile acestora, si sa convingem companiile pentru care acestia lucreaza ca aceste cursuri personalizate pot salva luni intregi de adaptare culturala dificila”, subliniaza expatul.

„Una dintre provocarile intampinate cu City Compass Tours & Events este reprezentata de competitia pe care o avem pe piata De asemenea, companiile tind sa nu considere necesara apelarea la o agentie de event management deoarece considera ca acest lucru va creste cu mult tarifele - ceea ce nu este adevarat”, mai spune el.

Pe partea de media principalele provocari sunt legate de nevoia de a mentine continulul de calitate in limba engleza, cu resurse limitate, pe o piata media inca dificila, si de a pastra independenta editoriala, si in acelasi timp de a dezvolta proiecte noi precum monitorizarile de presa. „De asemenea o provocare, careia insa ii facem fata cu succes, o reprezinta gasirea de noi parteneri pentru advertising si noi abonati la serviciile noastre, atat pe piata locala cat si cea internationala”.

Model de business

In prezent, sub umbrela City Compass Group se afla trei companii, corespunzatoare celor trei divizii ale grupului: City Compass Media, Tours & Events si Intercultural Consulting. Pe partea de media, venitul provine din vanzari ale ghidului personalizat (tiparit sau online), vanzari de publicitate si abonamente la revista presei in limba engleza, iar pe partea de Tours & Events din servicii de tururi si evenimente.

Un tur de jumatate de zi al Bucurestiului, pentru corporate, costa in jur de 100-150 de euro. In cazul turului Transilvania, pentru doua persoane preturile pornesc de la circa 300 de euro, variind insa in functie de serviciile incluse - transport, cazare, ghid, mese, intrari si activitati extra.

Per total, pe intreg anul 2015, compania estimeaza afaceri de 300.000 de euro.

Cum se promoveaza proiectul

Romania-Insider.com si CityCompass.ro atrag impreuna circa 140.000 de unici/luna, reprezentand deci canale principale de comunicare.

„De asemenea, am construit in timp o retea de distributie directa prin care avem parteneri precum ambasade, scoli internationale sau companii care lucreaza frecvent cu expatii, iar 80% din tirajul ghidului nostru anual este vandut in avans catre astfel de institutii sau companii. In acelasi timp, dezvoltam parteneriate media cu organizatori de evenimente si participam la evenimente de networking”.

Fara a numara colaboratorii externi si autorii ocazionali pe site-urile noastre, City Compass are o echipa de 13 angajati in toate cele trei divizii ale grupului.

Si Ministerul Turismului ce face?

„Pana in prezent nu am finalizat nicio colaborare cu Ministerul Turismului. Preferam sa lucram cu alte entitati locale care sustin activitatile noastre precum Bucharest Tourism Board sau Skal International Bucharest (Oana Pascu, Tours & Events Manager fiind Presedinte a diviziei pentru tineri Young Skal Bucharest) si suntem implicati in diverse proiecte ce au ca scop sustinerea si promovarea Romaniei ca destinatie turistica”, spune Volker Moser.

Astfel, Thorsten Kirschner a fondat Travel Buzau, asociatie ce are ca scop dezvoltarea si promovarea judetului Buzau ca destinatie turistica, Monteoru Renaissance, asociatie ce are un scop similar si Carpathian Tourism Cluster Romania, primul cluster supra-regional de turism din tara.

Cum ti se pare proiectul tinerilor? Te incurajam sa comentezi.