Fiecare element al unei campanii de marketing este atent studiat si masurat, tocmai datorita faptului ca se investesc miliarde de dolari in acest lucru. Astfel, de-a lungul timpului, s-au descoperit diverse metode care fac ca mesajul promovat de o campanie de marketing sa fie cu adevarat memorabil, iar entrepreneur.com a scos in relief trei dintre acestea:
1. Evocarea unei emotii
Indiferent ca apelezi la sentimentalism prin a-ti surprinde audienta, fie ca o faci prin a o soca sau a o amuza, persoanele care urmaresc o campanie care face apel la emotie isi vor aminti mult mai mult timp de mesajul tau decat daca ar viziona, de exemplu, o reclama seaca, care nu trasmite nimic.
Exista lucruri care ne pot atinge in diferite moduri. O reclama care ne transmite ceva intens, fie ca este amuzanta sau exprima ceva trist, si care face trimitere la numele companiei, poate ramane intiparita in mintea cuiva chiar pret de cativa ani.
2. Obtinerea unei recomandari personale
Factorii care influenteaza cel mai mult deciziile de achizitie a unor produse sau servicii sunt recomandarile personale, venite de la prieteni sau familie. Probabil ca ati sesizat de multe ori ca, atunci cand nu va hotarati asupra cumpararii unui anumit produs, o a doua opinie va este de folos, mai ales daca vine de la cineva cunoscut.
Ce poate face o companie pentru a stimula cresterea numarului de recomandari? Poate promova servicii sau produse exceptionale, o politica de pret corecta, insa, mai mult decat atat, poate realiza o campanie de relatii publice care sa genereze articole in presa scrisa si in cea online, poate crea un site care sa ofere consumatorilor toate informatiile de care au nevoie acestia sau poate desfasura o campanie in jurul unor retele sociale online sau tradtionale. In acest mod, oamenii vor incepe sa vorbeasca despre compania si produsul tau, vor ajunge sa memoreze mesajul pe care vrei sa il transmiti si vor incepe sa te recomande mai departe.
3. Oferirea unei posibilitati de a economisi
In contextul economic actual, un pret mic va ramane intiparit cu siguranta in mintea consumatorilor si, in plus, te va recomanda in randul familiei sau al cercului de prieteni ai acestora. In momentul actual, se pune un mai mare accent pe nevoile clientilor decat pe dorintele lor. Iar pentru a capata increderea consumatorilor, trebuie sa folosesti oferte de pret realiste, prin care sa intaresti increderea acestora in produsele si serviciile tale. De asemenea, un pret mic iti va oferi garantia ca vei mai fi cu siguranta vizitat de consumatorii tai, tocmai pentru ca ii ajuti sa economiseasca bani.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: