Totul a inceput dupa ce am terminat Facultatea de Medicina, la 26 de ani“, spune Crina Ancuta. Initial, a lucrat ca medic stagiar si, dupa un an, in asteptarea rezultatelor la concursul de rezidentiat, a mers la citeva interviuri. „In acel moment, industria farmaceutica din Romania era la inceputuri, iar noi, cei iesiti de pe bancile facultatilor, aveam prea putine informatii despre ce insemna o economie de piata“, spune ea.

In mod evident, si-a dorit sa devina medic, insa a optat pentru specializare intr-un laborator clinic si simultan a inceput sa lucreze in sectorul privat. „Anuntul din ziar pentru primul job l-am luat ca pe o simpla provocare si sub nici o forma nu banuiam ce cale ar putea sa imi deschida. Tocmai de aceea ma consider printre cei alesi“, afirma ea.

A inceput in companii mici, care comercializau medicamente si aparatura medicala. „Lucrind in acest mediu, in companii din ce in ce mai mari si intilnind profesionisti in domeniu, mi-a fost foarte clar ca imi doresc sa lucrez in management“, afirma Crina Ancuta. A fost intii Consultant Medical (o combinatie intre reprezentant medical, product manager si specialist in inregistrarea medicamentelor) si, in final, a ajuns sef de department farmaceutice.

Visul era insa acela de a lucra intr-o companie multinationala. Pentru a face acest pas a acceptat in 1999 un post de reprezentant medical. „Intrarea adevarata in mediul profesionist al industriei farmaceutice a constituit-o angajarea mea ca Product Manager (director de produs) la GlaxoSmithKline in februarie 2000“, spune ea.

Intrarea la Glaxo

Citeste si:

„GlaxoWellcome, compania numarul unu in Europa, este un standard. Eu imi doream sa lucrez intr-o companie cunoscuta, unde sa ai oportunitati de a invata ce inseamna acest business.“ In 2000, anul in care companiile GlaxoWellcome si SmithKline Beecham fuzioneaza si ia fiinta GlaxoSmithKline la nivel international, Crina Ancuta intra in companie, in urma unor interviuri foarte stricte, unde concurau candidati atit din interior, cit si din afara companiei. „Am venit la un interviu pe o pozitie de reprezentant medical, credeam eu. Am fost angajata ca Product Manager, pe tratamentul bolilor respiratorii. La inceput, au fost anii in care a fost autodidact. Ulterior, a participat la numeroase cursuri in intreaga lume, urmarind evolutia unor proiecte de succes.

„In 2004 am devenit Marketing Manager. Cred ca trebuie sa dovedesti ca meriti o pozitie de acest gen“, afirma Crina. In acest moment, coordoneaza o echipa de sapte directori de produs, ceea ce inseamna minimum sapte branduri diferite din arii terapeutice diferite. „Mie imi place sa cred ca am obtinut niste lucruri in viata tocmai pentru ca am acumulat experienta si am dovedit ca pot fi persoana potrivita la locul potrivit si nu o intimplare“, spune Crina Ancuta.

Schimbari la virf

Crina Ancuta sustine ca venirea sa in managementul companiei a coincis cu o serie de schimbari norocoase. Astfel, cariera sa a fost marcata de sansa de a lansa in Romania, in 2002, primul reprezentant al celei mai eficiente clase terapeutice pentru astmul bronsic. „Sansa fantastica a fost lansarea acestui produs revolutionar, care a devenit produsul numarul unu in Europa, iar in Romania cel mai utilizat tratament pentru afectiunile de acest gen. Cind ai o asemenea sansa poti intr-adevar sa dai masura creativitatii tale“, spune ea.

Totodata, apartenenta la GSK i-a permis accesul la experienta colegilor sai din intreaga lume, atit din tari cu traditie in industrie, cit si din cele vecine, cu dinamica similara pietei din Romania. „Rolul unui Marketing Manager in GSK poate fi caracterizat de trei directii principale: crearea strategiilor pentru promovarea diferitelor medicamente, asigurarea suportului si motivarea fortei de vinzari in vederea implementarii acestor strategii, precum si dezvoltarea echipei de directori de produs pe care ii coordoneaza“, afirma Crina Ancuta.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=430&cHash=25836e3e35