In total, vor fi verificate 20 de avioane, respectiv 10 aflate in flota Singapore Airlines, sapte de la Emirates, unul de la Air France si alte doua aeronave destinate testarilor.

Nicio aeronava nu a fost consemnata la sol, dar cele care au efectuat cel putin 1.800 de decolari si aterizari, operatiuni care exercita cele mai mari presiuni asupra structurii avioanelor, trebuie verificate in termen de patru zile, potrivit autoritatii.

Au fost lansate de patru ani

Institutia a reactionat dupa ce producatorul de avioane Airbus a dezvaluit ca a descoperit in decurs de doua saptamani doua tipuri de crapaturi la aripile unor aparate A380, la numai patru ani de la punerea lor in circulatie.

Avioanele A380 sunt cele mai mari din lume, dispunand de doua punti si 525 de locuri.

Al doilea tip de crapaturi, care ca si primele au aparut la un element de legatura intre exteriorul aripilor si armatura metalica din interiorul acestora, sunt "mai importante" si ar putea aparea si la alte aparate daca problema nu este rezolvata.

Poate afecta avionul.

Citeste si:

"Acest defect, daca nu este detectat si corectat, ar putea sa afecteze integritatea structurala a avionului", a precizat agentia europana.

Inspectorii au cerut ca aeronavele A380 care au efectuat 1.300-1.800 de decolari si aterizari sa fie verificate in termen de sase saptamani.

Descoperirea defectelor vine la 14 luni dupa explozia unui motor Rolls-Royce al unui avion A380 apartinand companiei Qantas.

De altfel, crapaturile, de grosimea unui fir de par, au fost identificate prima oara chiar in timpul lucrarilor de reparatii la avionul companiei Qantas.

Surse din industrie au declarat ca al doilea tip de crapaturi a aparut la un avion operat de compania Emirates (Dubai).

Intre alti operatori care detin astfel de avioane se afla Korean Air, China Southern si Lufthansa, din Germania.