Luchi Georgescu detine producatorul de vinuri Vincon Vrancea si compania de mezeluri Meda Prod si este din 2002 proprietara hotelurilor Melodia (patru stele) si Favorit (doua stele) din statiunea Venus.

“Sezonul 2013 este mai slab decat cel de anul trecut, numarul de turisti este mai mic. Nu pot spune ca romanii sunt precauti cu banii pe care ii au, ci nu mai au bani sa vina la mare”, a spus Luchi Georgescu.

Potrivit acesteia, pe fondul reducerii consumului, pentru tot mai multi romani cel mai important element in alegerea vacantei este pretul.

„Ofertele de early booking, promotii, reduceri sau oferte last minute sunt tot mai cautate de turistii romani. (...)Situatia economica determina si alegerea tipurilor de sejur si de pensiune. Sistemul all inclusive este inca la inceput si este putin cautat, atat din cauza cererii scazute a turistilor romani pentru asemenea pachete, cat si a lipsei infrastructurii hoteliere necesare. Din experienta mea si din evolutia pietei cele mai cautate sejururi sunt cele care au inclus doar micul dejun”, crede aceasta.

Femeia de afaceri considera ca pentru a atrage turistii in Romania este foarte importanta cresterea calitatii serviciilor, chiar daca sezoanele sunt destul de scurte, motiv pentru care in 2012 a finalizat o investitie de 3,5 milioane de euro in hotelul Melodia.

Citeste si:

Cu toate acestea, ea spune ca pe langa investitiile pe care le fac hotelieri, la fel de importante sunt interventiile autoritatilor locale.

Hotelierii au nevoie de sustinere din partea factorului local

„Zona de sud a litoralului este parasita fata de nord. (...) Pentru a creste numarul de turisti, factorul local trebuie sa aduca imbunatatiri la plaje si la apa. Acestea sunt cele mai importante elemente care pot sa atraga mai multi turisti. Trebuie aplicata o politica mai restrictiva in ceea ce priveste concesionarea plajelor, pentru ca nu mai ai unde sa iti pui un prosop cand vii la plaja. Ministerul Turismului trebuie sa aiba grija de plaje, sa aiba mai multe pretentii de la cei care inchiriaza, si sa faca diguri. Sunt la fel de importante asigurarea infrastructurii prin intretinerea spatiilor verzi si renuntarea la constructiile de pe plaja si din zonele de promenada, sistematizarea, atat cat se mai poate, zonei si mentinerea curateniei”, a explicat Luchi Georgescu.

De asemenea, Luchi Georgescu a adaugat ca investitiile hotelierilor de pe litoral trebuie sustinute de catre autoritatile locale prin organizarea frecventa, in sezonul estival, a diverse evenimente artistice, care, repetate anual, pot creste atractivitatea zonei de sud a litoralului.

‚In conditiile in care actiunile de marketing pentru promovarea statiunilor din sud si comunicarea evenimentelor sunt bine gandite si au o frecventa buna, investitiile se vor inmulti si statiunile din sud vor recapata interesul turistilor. Daca in nord de poate, de ce nu se intampla si in sud? (...) La televizor se vorbeste doar despre evenimentele din nordul litoralului”, potrivit acesteia.

Cum evolueaza businessul propriu

In ceea ce priveste businessul propriu, Georgescu spune ca pana in prezent Complexul Melodia este rezervat in proportie de 60%, cele mai cautate sejururi fiind cele de 5-7 zile, iar pentru tot sezonul estimeaza un grad de ocupare similar cu cel de anul trecut, de 85%.

Costul mediu al unui sejur de cinci nopti cazare, cu mic dejun, pentru varful de sezon este de 840 lei de persoana, iar tariful pentru demipensiune este de 1.090 lei de persoana.

Ea a adaugat ca hotelul a fost ales si de grupuri mici de cetateni straini din Franta, Germania si Polonia.

In ceea ce priveste gradul de ocupare al hotelului Favorit, acesta va fi ceva mai ridicat, datorita tarifelor de doua stele.