"Compania aeriana se va afla in imposibilitatea de rerutare imediata a pasagerilor afectati in mod direct in data de 1 septembrie, deoarece zborurile din zilele urmatoare au grad de ocupare ce atinge frecvent 100% pe rutele operate de Blue Air. Din acest motiv, dorim sa atragem atentia ca efectele posibilei grevei din data de 1 septembrie se vor simti minim 7-10 zile dupa aceasta data", au declarat reprezentantii Blue Air.

Greva Romatsa ar aduce pierderi de cel putin cateva sute de mii de euro companiei Blue Air, dar si turistilor care nu se vor putea intoarce acasa dupa terminarea vacantei. "O problema foarte grava o constituie romanii care si-au terminat sejurul si sunt in imposibilitate financiara de a platii servicii de cazare si alte cheltuieli necesare perioadei pana la care isi pot relua calatoria cu avionul. O eventuala greva Romatsa ar produce in principal un mare disconfort fizic, psihic si financiar in randul pasagerilor din perioada imediat urmatoare, precum si consumarea de eforturi de ordin uman si finaciar in randul companiilor aeriene, aeroporturilor, agentiilor de turism, precum si a altor agenti economici implicati in acest circuit. Compania Blue Air face apel la autoritatile implicate in gestionarea si solutionarea acestui conflict, in gasirea urgenta a unei solutii, impreuna cu reprezentantii Romatsa", mai spun reprezentantii Blue Air.

Potrivit operatorului aerian, peste 21 000 de pasageri au achizitionat bilete de avion in prima parte a lunii septembrie si ar putea fi major afectati de posibila greva Romatsa din data de 1 septembrie.

Sindicalistii de la ROMATSA spun ca au ajuns la un acord cu conducerea privind cele 14 revendicari pe care le-au prezentat, insa greva generala anuntata pentru marti nu poate fi anulata in absenta contractului colectiv de munca, pentru semnarea caruia intampina mai multe probleme.

ROMATSA: Avem acord pe revendicari, dar greva nu poate fi anulata

ROMATSA: Avem acord pe revendicari, dar greva nu poate fi anulata