Un hotel fara spa nu mai este in prezent o strategie inteleapta intrucat turistii romani, dar mai ales straini aleg unitatea in functie de servicii. Asa ca, chiar daca nu aduce profit, spa-ul este un "must", considera directorul unui hotel de 4 stele din Poiana Brasov.

"Un hotel fara spa nu prezinta acelasi potential ca unul cu spa. Cu siguranta este un punct de interes, spa-ul reprezinta o modalitate de petrecere a timpului liber. Este singura varianta de a oferi altceva decat activitati in afara hotelului, mai ales cand afara este vreme urata", spune Radu Fluture, directorul hotelului Grand Teleferic.

Desi spa-ul, in care se regasesc o piscina interioara, sauna - umeda, uscata, infrrosu si camere de masaj, reprezinta 5% din business-ul hotelului, managerul unitatii precizeaza ca turistii se uita la "absolut" toate serviciile care exista in unitatile de cazare, acestea fiind un criteriu de selectie.

"Tin sa subliniez ca spa-ul este un must indiferent ca exista posibilitatea de a face profit din el sau nu. Trebuie sa-l ai si sa asiguri servicii la cele mai inalte standarde si cu siguranta business-ul global creste", spune Radu Fluture.

Potrivit lui, bonul mediu la spa este de 150-160 lei, insa sunt terapii care ajung la 350 lei. La Grand Teleferic se cazeaza weekend de weekend peste 200 de turisti romani si straini, iar o parte dintre acestia se programeaza la spa, unde practic au loc intre 15 si 25 de terapii, de regula in zilele de vineri si sambata. Masajele de relaxare sunt prima optiune.

Romania, destinatie de spa?

Intrebat daca putem vorbi de turism de spa in Romania, directorul hotelului spune ca este un subiect in continua crestere, fapt pentru care in multe hoteluri exista spa-uri sau cel putin o zona de relaxare, fie aceasta si o piscina.

"Un hotel fara spa cu siguranta ar fi un minus. E mult prea devreme sa discutam despre asa ceva (n.r.: Romania, destinatie de spa).In statiune sunt trei mari spa-uri, printre care ne aflam, dar in principiu cam toate unitatile ofera ceva: fie o pisicina, fie o sauna, la cabana, hotel sau orice ar fi", explica Radu Fluture.

Turistii romani, mai pretentiosi decat strainii

El mai spune ca nu a intalnit turisti straini care sa vina in Poiana Brasov in special pentru spa, "insa, atunci cand aleg sa faca rezervarea la hotel, spa-ul este definitoriu (in alegere). El trebuie sa existe in oferta unitatii respective pentru ca daca nu exista (n.r.: strainii) nu te aleg", completeaza managerul Grand Teleferic.

In plus, desi nici romanii nu merg in statiune pentru spa, ci pentru schi, acestia sunt mai pretentiosi decat turistii straini dintr-un motiv simplu: au mai putini bani decat strainii si vor sa simta ca primesc maximul in schimbul sumei platite.

"Turistul roman a devenit foarte, foarte selectiv in ceea ce priveste spatiul de cazare si unitatea hoteliera, nu face decat ca acest tip de serviciu sa creasca, si calitativ, si ca oferta. Turistii romani sunt, mai nou, mai pretentiosi decat ceilalti. Turistii romani valorizeaza foarte bine banul pe care il platesc si ca atare isi doresc sa primeasca pentru ce platesc. Avand cumva niste bugete care practic nu ar trebui sa fie comparabile cu cele din alte tari, mai dezvoltate decat Romania, cu siguranta pretentiile sunt mai mari", dezvaluie Radu Fluture.

Desi statiunea Poiana Brasov este din ce in ce mai aglomerata si cautata de turisti romani si straini, Fluture spune ca exista loc suficient pentru deschiderea de noi unitati de cazare, in special in zona de jos, numita Poiana Mica.

Sursa foto: Ersler Dmitry/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri