Mai exact, elefant.ro va pune “eticheta reducerilor” de Black Friday pe diverse produse din categoriile carti, jucarii, parfumuri, genti, home& deco, imbracaminte si electro-IT, segment care intra in premiera in aceasta campanie de discounturi.

Black Friday la elefant.ro, transformat in Black Week

“Anul acesta lansam Black Friday pe 21 noiembrie, dupa care urmeaza o saptamana Black Week, pana pe 28 noiembrie. In aceasta perioada, vanzarile pot fi egale cu cele dintr-o luna, maxim doua luni bune”, a declarat Dan Vidrascu, CEO-ul si unul dintre actionarii elefant.ro.

Pentru aceasta perioada, termenul de livrare este estimat la trei-patru zile, insa Dan Vidrascu estimeaza ca acesta se poate devansa la o saptamana in cazul in care volumul de comenzi depaseste asteptarile. El a precizat ca magazinul online va face reduceri intre 40% si 80% pentru aproximativ 10.000 de produse, una dintre categoriile cu preturi scazute considerabil fiind cea de genti, cu discounturi care vor ajunge la 70%.

De la librarie online la mall virtual

In prezent, cosul mediu de cumparaturi ajunge la 100 de lei, fiind inregistrate intre 1.000 si 3.000 de comenzi pe zi.

Elefant.ro ofera circa 200.000 de produse, dintre care 60.000 de titluri de carti. Magazinul online a lansat in 2011 si categoria eBooks, iar in prezent catagolul de carti in format digital cuprinde in jur de 4.100 de titluri. Cu toate ca detine 10% din piata de carte, estimata la 60 de milioane de euro, elefant.ro si-a diversificat oferta si s-a tranformat din librarie online in “mall-ul online al familiei tale”, arata directorul companiei.

Citeste si:

Trecerea la un mall virtual a fost pregatita prin cativa pasi facuti in 2013 si anume mutarea intr-un nou sediu de 3.000 de metri patrati, internalizarea departamentului de tehnologie si adaugarea de 50 de noi angajati, ajungand astfel la 180.000 de oameni.

Avem foarte putine librarii pe cap de locuitor.

Astfel, in 2012 a fost introdusa categoria de jucarii, iar in urmatorii doi ani oferta s-a diversificat prin adaugarea partilor de imbracaminte, incaltaminte, accesorii, cosmetice, produse de decoratiuni si parfumuri. Categoriile noi au depasit in prezent vanzarile de carte, care detin acum circa 40% din total. “Una dintre problemele cu care se confrunta cartea in acest moment este legata de distributie. Avem foarte putine librarii pe cap de locuitor”, a completat Dan Vidrascu.

Platforma "coboara" produse in mediul offline

Pentru 2014, elefant.ro isi propune sa isi consolideze pozitia in mediul offline, process initiat prin deschiderea unor puncte de livrare de unde clientii isi pot ridica comenzile (doua in Bucuresti si unul in Cluj), dar si prin cele 46 de proiecte de tip pop-ul, respectiv puncte de prezentare si vanzare, in cateva cladiri de birouri din Capitala.

Elefant.ro estimeaza o dublare a cifrei de afaceri pe 2014, dupa ce a incheiat anul precedent cu 6,5 milioane de euro. Din actionariat fac parte fondul de investitii Fribourg Capital, care detine 60% prin compania Universal Online Promotion iar Dan Vidrascu detine restul de 40%.