Google are in plan sa testeze butoane de „buy”, integrate in reclamele pe care le plaseaza deasupra rezultatelor normale ale cautarilor. Aceste rezultate sponsorizate te vor trimite intr-o pagina speciala, gazduita tot de Google, unde poti alege ce fel de produs doresti si cat de curand vrei sa il comanzi – totul, fara sa parasesti motorul companiei americane. In paralel, compania de la care vei cumpara iti poate permite sa rezervi produsul si informatiile de pe cardul de credit, pentru viitoarea achizitie.

Zvonuri despre program aparusera in luna decembrie a anului 2014, dar in ultimele luni au avut loc mai multe schimbari. Aparent, Google va testa serviciul initial doar pe mobile si nu pe desktop-uri. De asemenea, serviciul va rula pe foarte putine cautari, la inceput.

Google agrega deja in motorul de cautare informatii despre preturi si ofera retailerilor o modalitate de a-si promova magazinele prin Google Shopping. In prezent insa, vizitatorul este redirectionat de pe Google pe pagina respectivului business, atunci cand doresti sa cumperi ceva. Ca o comparatie, cu noul sistem vei putea cumpara direct din Google, fara sa vizitezi deloc site-ul retailerului. Acest lucru, previzibil, starneste o oarecare agitatie in randul magazinelor, care doresc sa aiba in continuare informatii complete despre clientii lor. Mai mult, cei ce ajung pe site-urile retailerilor, pot cumpara mai multe produse decat doar din Google.

Unul dintre primii clienti ar putea fi Macy’s, care vinde o gama extrem de variata de produse. O stire oficiala despre acest serviciu ar putea aparea in urmatoarele saptamani.