In primul panel de discutie de la ecomTEAM 2016 au participat reprezentanti ai magazinelor online. Mihaela Muresan (Ikea), Florin Filote (eMAG), Cristina Berdea (Farmec), Dorin Boerescu (2Parale), Alexandru Ionita (Vivre.ro), Manuela Melinescu (vola.ro) si Andra Blaj (Fashion Days).

Puteti urmari mai multe actualizari despre ecomTEAM pe pagina de Facebook a evenimentului.

Iata cele mai mari probleme ale pietei identificate de speakerii de la ecomTEAM 2016.

Mihaela Muresan, IKEA

„Mai avem de lucru la nivel operational. Exista o cerere mare pe piata. Nu am promovat serviciile online, pentru ca operational mai avem multe de imbunatatit la Ikea. Am observat, in special in decembrie, ca pe partea de servicii si livrare exista loc de imbunatatit“

Florin Filote, eMAG

„La nivelul intregii piete, calitatea serviciilor trebuie sa creasca, pentru ca doar asa putem determina rata de cumparare online. Suntem ultimii in Europa la tranzactii online pentru ca am avut initial foarte putini jucatori seriosi, multi au venit, au lansat si au tras un tun. Din acest motiv, increderea s-a construit mai greu“

Alexandru Ionita, Vivre.ro

„Cresterea din ultimul timp ne-a lasat descoperiti in zona de depozit. Lupta inceputului de an a fost in aceasta zona operationala, unde avem de imbunatatit. Cel mai important, pe langa integrarea tehnologica in zona de livrare, este partea de recrutare si profilul curierului. El este cel care aduce produsului in casa omului. Toata lumea se plange de calitatea interactiunii cu cei de la curierat“.

Cristina Bardea, Farmec

„Avem shop online de trei ani. Partea cea mai grea a fost logistica, pentru ca noi crestem cu peste 100% in fiecare an. Anul trecut am ajuns la peste un milion de euro pe online. Ponderea vanzarilor online este de aproximativ 5%. Va creste cu siguranta. Se vede trendul spre online. Suntem in urma cu zona de mobile, dar o vom rezolva in cateva luni“

Dorin Boerescu, 2Performant

„Anul trecut am inceput sa avem suport mult mai activ pentru magazinele cu care lucram. Avem 500 de clienti, am generat 1,5 milioane de tranzactii pentru ei. Pana anul trecut nu ne pozitionam ca un provider foarte activ de generare de sfaturi. Lasam magazinele sa se descurce. O parte din ei se descurcau, dar peste o anumita dimensiune este zgomot si incepe sa fie complicat si pentru magazine si pentru afiliati. In vara anului trecut am devenit mai orientati catre client, sa-i ajutam, sa le dam sfaturi, sa facem affiliate management. S-a simtit imediat. Greseala noastra a fost ca am inceput tarziu acest lucru, trebuia sa o facem mai devreme“

Citeste si:

„In piata, o problema foarte mare este ca magazinele online se lupta foarte mult intre ele. Deocamdata online-ul e 5% din retailul total. Eu cred ca ar trebui sa ne luptam cu retailul offline. Dupa ce ajungem la 30% in online, putem sa ne batem si intre noi. Cu orgoliul mare, ramane piata mica“

Manuela Melinescu, Vola.ro

„Noi nu avem probleme pe partea operationala, dar noi fiind doar in mediul online, ne lipseste aceasta capacitate sau ocazie de a oferi o experienta foarte personalizata. Noi nu avem ocazia sa discutam one on one cu acei clienti.

O problema pe care o constat atat pe vola.ro, cat si la nivelul intregului ecosistem, e faptul ca site-ul e foarte static si ca nu ofera aproape deloc dinamism si experiente personalizate. Indiferent cine intra, site-ul arata aproape la fel. Clientul e cel care trebuie sa-si gaseasca oferta“

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography