Raportul analizeaza eforturile retailerilor online Amazon, Alibaba si Walmart pentru a oferi propriile servicii de livrare a coletelor, concluzia fiind ca marii retaileri sunt bine pozitionati pentru a influnta sectorul de profil. Transporturile si logistica ar putea fi viitoare oportunitate de miliarde de dolari pentru companiile de comert electronic, se arata in raport, scrie News.ro.

Industria globala a transporturilor de marfuri, maritime, aeriene si rutiere, este o piata de 2.100 de miliarde de dolari, potrivit datelor Bancii Mondiale, Boeing si Golden Valley. Miza este foarte mare pentru transportatorii de colete, odata cu cresterea afacerilor companiilor de comert online. Un numar de 20 de parteneri diferiti transporta cele aproximativ 600 de milioane de colete livrate de Amazon, cele mai multe de catre FedEx, USPS si UPS.

Amazon, Alibaba si Walmart s-au concentrat pentru inceput pe serviciile de livrare si logistica pe segmentul final al lantului de transport, dar in ultimul timp s-au aratat interesate de oferirea unor servicii complete. Astfel, Amazon a facut progrese majore in domeniul transporturilor, prin lansarea serviciului de livrare intr-o singura zi, printr-o flota proprie de curierat. Recent, compania a infiintat rute de transport intre China si America de Nord.

Interesul Walmart pentru extinderea operatiunilor de transport si logistica are legatura aproape integral cu reducerea costurilor. Compania a inceput sa inchirieze containere pentru transportul bunurilor fabricate in China si se foloseste tot mai mult de optiunile de ridicare din magazine, pentru a reduce costurile de livrare. Retailerul online chinez Alibaba a inceput sa inchirieze containere pe nave, la fel ca initiativa Dragon Boat a Amazon. Asta inseamna ca Alibaba Logistics poate facilita transportul pentru terte parti, la facilitatile proprii.

Sursa foto: Production Perig/shutterstock.com