"Exista doua tipuri de Black Friday – Black Friday-ul comercial, facut tot timpul anului si exista un Black Friday spectacol, facut o singura zi pe an. Acest eveniment se bazeaza pe un concept de valoare adusa pentru client, cu foarte multe reduceri, intr-o perioada foarte scurta. Este un lucru valoros. Peste acest lucru aducem tot felul de surprize – anul acesta, mai multe. Astfel, Black Friday este in crestere – asteptarea clientilor este mai mare – un numar mai mare care stie, un numar mai mare de oameni care vor sa cumpere si o valoare mai mare de achizitii. De Black Friday oamenii isi permit sa cumpere lucruri pe care, altfel, nu ar putea. 35-40% preturi mai jos, in medie", a declarat Iulian Stanciu, CEO si actionar al companiei.

In al doilea rand, cererea oamenilor, mai ales intr-o era social media, este aceea de transparenta. "In sensul acesta vom face mai multe lucruri – promotiile pe care le vom anunta, le vom anunta alaturi de cantitatile disponibile. Apoi, vom da acces tuturor jurnalistilor la un dashboard live cu evolutia indicatorilor principali in ziua de Black Friday", mai spune Stanciu.

In al treilea rand, accesiblitateeMag ofera si mai mult acces la produse. Compania a incheiat un parteneriat cu Raiffeisen, oferind 36 de rate fara dobanda. Se pastreaza si oferta de 12 rate fara dobanda cu toate celelalte banci care au sistem de credit.

De asemenea, compania a extins parteneriatul cu Posta Romana – peste 200 de oficii, in prezent.

Ce oferte anunta eMag?

Compania a realizat un parteneriat alaturi de Raiffeisen Bank, putand cumpara cu 36 de rate, fara dobanda. “Clientii sunt interesati in special de produse scumpe, de Black Friday”, puncteaza Stanciu. Creditele la 12 rate raman nemodificate.

Compania a pregatit 40.000 de televizoare, 50.000 de smartphone-uri, 20.000 de laptop-uri, 17.000 de frigidere, 100.000 de electrocasnice mici, 35.000 de aparate de ingrijire personala, 100.000 de parfumuri si seturi cadou, 100.000 de jocuri si jucarii, 20.000 de anvelope, 100.000 de pachete de scutece, 8.000 de aparate fitness (nou introdusa de companie) si 1.500 de produse pentru Smart Home (tot in premiera).

Prima surpriza a Black Friday-ului de anul acesta? Energie – 1.000 de pachete promotionale de la E.ON Lite, cu 6 luni gratuite, pentru un contract la un an de zile. “Este un produs pentru consumatori casnici, nu industrial. Exista o limita superioara pentru care se poate da gratuitate, in limite de consum normal pentru o locuinta”.

Unele oferte “foarte tari” vor fi disponibile miercuri, altele joi, iar totalul ofertelor va fi disponibil vineri la 00:00. Media reducerilor se ridica la 35-36%.

Intreaga piata de Black Friday ar putea trece de 1 miliard de lei, total comenzi, fiind jucatori foarte mari din diverse domenii, puncteaza Iulian Stanciu.

Targetul? 800.000 de produse vandute, vanzari de 250 milioane de lei, cu livrare pana pe 28 noiembrie.

Cea mai mare reducere? La televizoare, de circa 5.000 de lei. “In valoare absoluta, sunt produse pentru casa, electrocasnice mici, reducerile ajungand la 80%”.

Citeste si:

In ceea ce priveste traficul, “foarte multi incep cercetarea pe mobil. Traditional, Internetul a intrat Romania cand existau ecrane mari si acolo au ramas multi. Pentru tineri este simplu, insa pentru multi ramane desktop-ul. Pe primul loc va fi, deci, desktop-ul, apoi aplicatia mobila, urmata de browser-ul mobil”, mai spune Stanciu.

WALL-STREET.ro va transmite informatii in timp real, de Black Friday, atat de la eMag cat si de la procesatorul de plati PayU, oferind astfel o acoperire cat mai completa a evenimentului reducerilor.

Cateva statistici despre Black Friday

11,8 milioane de romani care stiu de Black Friday, spre 80% din populatia adulta a Romaniei. Comparat cu 4,1 milioane in 2012, sau 11 milioane anul trecut. Din acestia, 7 milioane au spus ca vor sa cumpere de Black Friday.

In 2015, eMag atragea 5,5 milioane de vizite, anul acesta, magazinul tinteste peste 7,7 milioane de vizite intr-o singura zi. Anul trecut, compania a vandut peste 600.000 de produse, generand vanzari de 202 milioane de lei, intr-o singura zi.

In 2012, romanii cumparau, in medie, 2,02 produse/client, de Black Friday. In 2016, compania estimeaza ca va vinde 2,86 produse/client, comparat cu 2,45 produse/client in 2015.

Cum s-a pregatit eMag?

Pregatirile au inceput cu 10 luni inainte de Black Friday, alaturi de parteneri precum Samsung, Asus, Arctic, Huawei, Apple, P&G si asa mai departe.

Reducerile totale? 35 de milioane de euro, la circa 1 milion de produse. Totodata, eMag gazduieste peste 2.000 de selleri in Marketplace. Produsele sunt stocate pe un spatiu de 100.000 de metri patrati, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal.

Oameni implicati – 1.500 de angajati in zona de operatiuni, 500 de programatori si 500 de angajati in comercial, marketing si suport.

Totodata, compania a investit 2 milioane de euro, aditional, in servere si servicii de hosting, lucrand cu 6 firme de curierat – peste 50% din livrari sunt realizate cu FanCourier.

Alaturi de eMag, vor mai organiza Black Friday magazine precum QuickMobile.ro, Cel.ro, PCGarage.ro sau FashionDays.ro.

Cum ti se par ofertele de Black Friday ale eMag, de anul acesta? Ce te va interesa sa achizitionezi? Te incurajam sa comentezi si sa oferi feedback.